شناسهٔ خبر: 142445 - سرویس سیاست
منبع: آنا

تجری:

90 درصد مردم سر پل ذهاب در چادر زندگی می‌کنند

فرهاد تجری نماینده مردم سرپل‌ذهاب در مجلس با بیان اینکه هنوز نا به سامانی‌ها و نارضایتی‌های زیادی در مورد اسکان موقت وجود دارد، گفت: در حوزه روستایی به دلیل حضور قرارگاه خاتم شاهد رسیدگی بهتری هستیم.

به گزارش «نماینده»، فرهاد تجری نائب رییس اول کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، با اشاره به آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه گفت: تاکنون خدمات زیادی در حوزه روستایی توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به زلزله زدگان صورت گرفته است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه با وجود تمام این تلاش‌ها، متاسفانه کانکس‌ها به طور کامل بین مردم توزیع نشده است، افزود: در حوزه شهری به دلیل محدودیت خیابان‌ها و عدم وجود استراتژی مدون و شفاف و وضعیت خاص موجود که نباید سد معبری صورت بگیرد، شاهد مشکلات عدیده‌ای در اسکان موقت هستیم.

نماینده مردم سرپل‌ذهاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز نابه‌سامانی‌ها و نارضایتی‌های زیادی در مورد اسکان موقت وجود دارد، تصریح کرد: در شهر بالغ بر 90 درصد مردم و در روستاها 65 تا 70 درصد مردم در چادر زندگی می‌کنند.

تجری با بیان اینکه بیشترین میزان خسارت متعلق به سرپل ذهاب است، ادامه داد: در حوزه روستایی به دلیل حضور و فعالیت قرارگاه خاتم شاهد رسیدگی بهتری هستیم. در ابتدای بروز این زلزله، کار به کندی پیش می‌رفت، اما الان با ورود نیروهای جدید کارها نیز با روانی در حال انجام است.

نائب رییس اول کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: امیدواریم در خصوص اسکان موقت تدبیری صورت گرفته و هر چه سریعتر یا کانکس واگذار شود و یا به افراد متقاضی اسکان موقت، مبلغی برای اجاره محل سکونت پرداخت شود تا هر چه زودتر این بخش سامان یابد.