شناسهٔ خبر: 142408 - سرویس بین‌الملل
منبع: مهر

تقویت روابط با تل آویو، آل خلیفه را در زباله‌دان تاریخ دفن می‌کند

«عبدالله الدقاق نماینده شیخ عیسی قاسم در ایران گفت: ما خطاب به آل خلیفه می گوییم که هرآنکس به عادی سازی روابط با صهیونیستها روی آورد، دست به خودکشی زده است و در آینده نیز به زباله دان تاریخ خواهد پیوست.

به گزارش «نماینده»، شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین اخیرا به دلیل سهل انگاری های رژیم آل خلیفه در رسیدگی به وضعیت جسمانی وی، به بیمارستان منتقل شد. پس از انتقال به بیمارستان، پزشکان تشخیص دادند که رهبر شیعیان بحرین باید هرچه سریعتر تحت عمل جراحی قرار گیرد تا وخامت اوضاع جسمانی اش برطرف شود. لذا فشارهای سازمان های حقوق بشری و همچنین گسترش فعالیت های مردمی علیه رژیم آل خلیفه موجب شد تا سران این رژیم در نهایت به جراحی شیخ عیسی تن دردهند. شیخ عیسی چندی پیش مورد جراحی قرار گرفت و پس از دو روز از این عمل، توسط نظامیان آل خلیفه مجددا به محل حصر خانگی خود در منطقه الدراز بازگردانده شد.

این در حالی است که رهبر شیعیان بحرین پس از عمل جراحی که انجام داد برای بهبودی بیشتر به مراقبت احتیاج داشت. با این حال، آل خلیفه تصمیم گرفت تا وی را مجددا تحت اقامت اجباری قرار دهد. درحال حاضر تظاهرات های مردمی در حمایت از شیخ عیسی قاسم و محکومیت اقدامات سرکوبگرانه و ضد حقوق بشری آل خلیفه همچنان در بحرین ادامه دارد. دراین میان، به فاصله چند روز از شناسایی قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، هیأتی از بحرین عازم سرزمین های اشغالی شد؛ مسأله ای که خشم فلسطینیان و افکار عموی جهان اسلام را برانگیخت.

در همین ارتباط گفتگویی را با شیخ «عبدالله الدقاق» نماینده شیخ عیسی قاسم در ایران ترتیب داده ایم که مشروح آن از نظر می گذرد؛

*رژیم آل خلیفه تنها دو روز پس از عمل جراحی شیخ عیسی قاسم وی را مجددا تحت اقامت اجباری قرار داده است. در حال حاضر وضعیت کنونی شیخ عیسی قاسم و شرایط حاکم بر اقامت اجباری وی چگونه است؟

شیخ عیسی قاسم اخیرا تحت یک عمل جراحی سخت قرار گرفت. پس از این عمل جراحی، حال شیخ عیسی تا حدود زیادی بهبود پیدا کرد. با این حال، به فاصله مدت کوتاهی پس از عمل جراحی، آل خلیفه مجددا شیخ عیسی را تحت اقامت اجباری قرار داد.

درحال حاضر نیز نیروهای مسلح آل خلیفه در اطراف منزل شیخ عیسی حضور دارند. منطقه الدراز همچنان تحت محاصره شدید نیروهای امنیتی قرار دارد. هیچ فردی به جز ساکنان منطقه الدراز، حق ورود به این منطقه را ندارد.

لذا ما به صورت جدی به دنبال شکسته شدن محاصره منطقه الدراز و پایان اقامت اجباری شیخ عیسی قاسم هستیم. ما می خواهیم که مردم اجازه دیدار با شیخ عیسی قاسم را پیدا کنند.

*اخیرا هیأتی از بحرین به سرزمین های اشغالی سفر کرده است. این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا به تازگی قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناسایی کرده است. آیا این مسأله نشان از عمق روابط آل خلیفه با صهیونیسم ندارد؟

ما به شدت روند عادی سازی روابط آل خلیفه با رژیم صهیونیستی را محکوم می کنیم. همچنین سفر هیأت بحرینی به سرزمین های اشغالی از نظر ما محکوم است. کسی که به سرزمین های اشغالی رفته و علیه بحرین و تشیع سخن گفته کار بسیار غلطی انجام داده است.

با کمال تأسف، رژیم آل خلیفه به دنبال تقویت روابط خود با رژیم صهیونیستی است. این رژیم روابط خود با صهیونیستها را علنی کرده است. ما خطاب به رژیم آل خلیفه می گوییم که هرآنکس به عادی سازی روابط با صهیونیستها روی آورد، در واقع دست به خودکشی زده است و در آینده نیز به زباله دان تاریخ خواهد پیوست.

*رژیم آل خلیفه شکنجه های زندانیان سیاسی را تشدید کرده است. این رژیم همچنین روند سرکوب انقلابیون را نیز شدت بخشیده است. به نظر شما آیا آل خلیفه می تواند از طریق چنین اقداماتی، انقلاب بحرین را به شکست بکشاند.

اقدامات سرکوبگرانه علیه ملت بحرین تنها ثبات و اراده مردم را تقویت می کند. این اقدامات وحشیانه موجب می شود تا ملت بحرین به حقانیت راهی که انتخاب کرده است پی ببرد. مردم بحرین همچنان به تحرکات انقلابی خود به منظور تحقق تمامی خواسته ها و مطالبات مشروع خود ادامه می دهد.

بله؛ شاید رژیم آل خلیفه از طریق اعمال اقدامات خشونت آمیز علیه انقلابیون بتواند برخی را وادار به سکوت کند. با این حال، هیچیک از اقدامات وحشیانه آل خلیفه منجر به توقف انقلاب بحرین نخواهد شد. آتش انقلاب بحرین ادامه دارد. این آتش، زیر خاکستر است و هر لحظه امکان دارد که شعله بکشد. لذا تلاش رژیم آل خلیفه برای به شکست کشاندن انقلاب مردم بحرین به معنای ذخیره سوخت بیشتر برای تداوم راه انقلاب است.

*به عنوان آخرین سؤال، چندی پیش توافقنامه نظامی میان رژیم آل خلیفه و ایالات متحده آمریکا به امضاء رسید. به نظر شما آیا حمایت تسلیحاتی آمریکایی ها از رژیم آل خلیفه به معنای مشارکت واشنگتن در کشتار ملت یمن نیست؟

«باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا اعلام کرده بود که آل خلیفه متحد استراتژیک ما در منطقه است. از سوی دیگر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که دیگر روابط میان دو طرف با تنش مواجه نخواهد شد. لذا آمریکا نقش برجسته ای را در حمایت از آل خلیفه ایفا می کند.

علاوه براین، انگلیسی ها هم همچون آمریکایی ها روابط بسیار مستحکمی با سران رژیم آل خلیفه دارند. برهمین اساس، سران آل خلیفه به امضای قراردادها و توافقنامه های تسلیحاتی نجومی با انگلیسی ها و آمریکایی ها روی می آورند تا به نوعی حمایت های آنها را جبران کرده باشند و رضایتشان را جلب کنند. آل خلیفه با این کار تلاش می کند تا در آینده نیز برای سرکوب انقلابیون بحرینی از حمایت های آمریکایی ها و انگلیسی ها در عرصه های گوناگون برخوردار باشد.