شناسهٔ خبر: 142245 - سرویس بین‌الملل
منبع: تسنیم

شیخ عیسی قاسم تحت چند عمل جراحی قرار می‌گیرد

شیخ عیسی قاسم یک فعال بحرینی تاکید کرد که شیخ عیسی قاسم به چندین عمل جراحی نیاز دارد و هم اکنون تحت نظر پزشکان بحرین مجرب قرار گرفته است.

به گزارش «نماینده»، " سید عباس شبر" یکی از فعالان بحرینی از نیاز شیخ عیسی قاسم به اجرای چندین عمل جراحی خبر داد و گفت: شیخ عیسی قاسم هم اکنون در بیمارستان بین المللی بحرین بستری شده است؛  این بیمارستان خصوصی متعلق به دکتر فیصل السیره یکی از پزشکان بحرینی سرشناس است،  این پزشک همراه با همسرش وضعیت شیخ عیسی قاسم را تحت نظر دارند و دکتر محمد الدرازی نیز یکی دیگر از پزشکان معالج شیخ است.

وی ادامه داد: جمعیت الوفاق بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که شیخ عیسی قاسم نیازمند چندین عمل جراحی است و معاینات پزشکی نیز این مسئله را تایید کرده اند. انتقال شیخ به بیمارستان مسله مثبتی است و امیدواریم که حصر خانگی این شیخ ۸۰ ساله که تبدیل به یکی از نمادهای برجسته بحرین شده است نیز لغو شود.

این فعال بحرینی همچنین گفت: شخصی که در ساختن این کشور نقش داشته باید بتوان با آزادی کامل در آن حرکت کند، شیخ عیسی قاسم فردی بود که مانع از به خشونت کشیده شدن انقلاب مردمی بحرین شد. جامعه جهانی باید برای رفع حصر شیخ عیسی قاسم و بازگرداندن تابعیت بحرینی او وارد عمل شود.

وی خاطر نشان کرد: شخصیتی همچون شیخ عیسی قاسم همواره از سوی نیروهای امنیتی تحت نظر بوده است و گمان می کنم که هم کنون نیز در بیمارستان از سوی نیروهای امنیتی کنترل می شود.

عباس شبر فشار سازمان های حقوق بشری جهانی به رژیم آل خلیفه را در انتقال شیخ به یک بیمارستان مناسب موثر دانست و گفت: فشار سازمان های حقوق بشری و برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا باعث شد آل خلیفه در تنگنا قرار گرفته و با انتقال شیخ عیسی قاسم به یک بیمارستان مناسب و مداوا شدن توسط تیم پزشکی متخصص موافقت کنند. رژیم آل خلیفه هیچ عذر قانونی موجهی برای حصر شیخ و ممانعت از مداوای او ندارد و مردم به پزشکانی که دولت برای مداوای او تعیین کرده بود اعتماد نداشتند زیرا دولت دشمن شیخ عیسی قاسم است و تعدادی از جوانان تحصن کننده در اطراف منزل او را به شهادت رساند.

سید عباس شبر در بخش دیگری از سخنانش به مطرح شدن اتهام جاسوسی علیه شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین اشاره کرد و گفت: اتهام ارتباط شیخ علی سلمان با قطر و جاسوسی برای این کشور پس از درگیری کشورهای حاشیه خلیج فارس با این کشور مطرح شد، این درحالی است که بخش از نیروهای سپر جزیره که برای سرکوب ملت بحرین وارد کشور شدند قطری بودند و دور از ذهن است که رهبر یکی از جریان های معارض بحرینی با کشورهای شرکت کننده در سرکوب ملت بحرین که تعدادی از جوانان کشور را به شهادت رسیدند ارتباطی اینچنینی برقرار کند.

وی در پایان گفت: شیخ علی سلمان به درخواست دولت بحرین و با آگاهی مقامات دولتی با نخست وزیر قطر و چندین شخصیت سیاسی در کشورهای دیگر تماس گرفت. دولت هم اکنون بخش هایی از مکالمه تلفن شیخ علی سلمان با قطری ها را منتشر کرده و بر اساس آن شیخ را متهم به جاسوسی کرده است در حالی که به درخواست های معارضان برای انتشار صوت کامل مکالمه تلفنی شیخ پاسخ نمی دهند.