شناسهٔ خبر: 142224 - سرویس بین‌الملل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

چگونه می‌توان ترامپ را از کاخ سفید بیرون کرد؟!

کاخ سفید روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی بهترین راهی را که می‌تواند باعث کنار رفتن رئیس‌جمهور جنجالی آمریکا از قدرت شود، شرح داد.

به گزارش «نماینده»، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با عنوان «دونالد ترامپ چطور باید از کاخ سفید برود؟»، نوشت: گمانه‌زنی‌ها در این باره که دونالد ترامپ تا چه مدت می‌تواند به عنوان رئیس جمهور آمریکا به فعالیت‌های خود ادامه دهد، از فصل بهار افزایش یافت. تا فصل تابستان تقریبا مشخص شد که ۱- ترامپ زیاد دوام نخواهد آورد و ۲- بهترین کارکنان در جهان هم قادر نخواهند بود از او حتی یک رئیس جمهور معمولی بسازند. بله، روند نظارت قانونی همچنان موثر است، اما زمانی که شمار زیادی از مقامات و تحلیل گران به سادگی درباره جنگ با کره شمالی صحبت می‌کنند، می‌توان گفت این روند چندان قوی نیست.

رئیس جمهور آمریکا به صورت جدی مشکل دارد

به نظر می‌رسید طی هفته گذشته نگرانی‌های جدیدی در این باره ظهور کرده است که رئیس جمهور به صورتی جدی مشکل دارد و برای همین باید کاری انجام شود.

نویسنده این گزارش در ادامه آورده است: جای تعجب نیست که برخی امیدوارند تحقیقات مولر سبب حذف ترامپ از قدرت شود. این احتمال وجود دارد که این اتفاق رخ دهد. من به عنوان کسی که سال‌هاست با ترامپ مخالفم، امیدوارم این اتفاقات رخ ندهند. این گونه نیست که بر این باور باشم تحقیقات مولر یک اقدام بی‌نتیجه است. بازرس ویژه طی بیش از شش ماه توانست علیه مدیر سابق ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام جرم کند و همچنین توانست با اولین مشاور امنیت ملی ترامپ به توافق برسد. هر چه مولر و تیمش بتوانند موارد بیشتری را افشا کنند، بهتر است.

کناره‌گیری اجباری ترامپ  چیزی غیر از یک کودتا نیست

او در ادامه نوشته است: اگر ترامپ مجبور به کناره‌گیری شود، من درباره پیامدهای این موضوع نگران هستم. از نظر بسیاری از حامیان -و شاید هم بسیاری از مخالفان- ترامپ، این چیزی غیر از یک کودتا نیست. تصور کنید تیتر بریت‌بارت و فاکس نیوز (رسانه‌های تندروی طرفدار ترامپ) چه خواهد بود. باید گفت استیضاح و برکنار کردن ترامپ از قدرت همچنان یک فرضیه صحیح محسوب می‌شود. در این دوره که به شدت قطبی است، تنها راه کنار زدن ترامپ از قدرت این است که دموکرات‌ها ۶۷ کرسی را در سنا از آن خود کنند. این اتفاق به این زودی‌ها رخ نمی‌دهد.

ترامپ باید از سوی رأی‌دهندگان آمریکایی طرد شود

کنار زدن ترامپ از قدرت باید از طریق صندوق‌های رأی رخ دهد. ترامپ باید برای انتخاب مجدد از سوی رأی‌دهندگان آمریکایی طرد شود. او باید بار دیگر محبوبیت خود را از دست بدهد و شاهد باشد که حزبش با پیامدهای اقداماتی که غیرلیبرال‌ترین رئیس در تاریخ مدرن آمریکا انجام داده است، مواجه می‌شود.

دولت کنونی آمریکا نشان داد که چرا دفاع از آزادی و جامعه لیبرال نمی‌تواند صرفا یک نگرانی قانونی باشد. می‌توان در قوانین دستکاری کرد. رویه‌های قانونی بسیار کندتر از تغییرات در فضاهای سیاسی هستند و قدرت اجرایی ماهیتا بی‌قانون است. جامعه لیبرال به رأی‌دهندگان، و مقامات منتخب نیاز دارد، افرادی که تمایل دارند و می‌توانند از آن‌ها حمایت کنند.

انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور یک «خودکشی ملی» است

در انتهای این گزارش آمده است: بهترین راه برای برکناری ترامپ روش دموکراتیک است نه صرفا استفاده از ابزارهای قانونی. اگر با وجود یک اقتصاد سالم، جمهوری‌خواهان در انتخابات میان دوره‌ای (کنگره) شکست بخورند، این ضربه‌ای مهلک‌تر برای رهبر حزب جمهوری‌خواه محسوب می‌شود و اگر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شکست بخورد، چنین شکستی سبب شوکه شدن جمهوری‌خواهان می‌شود. انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهور به منزله یک خودکشی ملی است.