شناسهٔ خبر: 142179 - سرویس اقتصاد
منبع: تسنیم

انتقاد زنگنه از عملکرد بیمه ها؛ حرفه‌ای کار نمی‌کنند

زنگنه وزیر نفت با بیان این که شرکت های بیمه ای در ایران رقابت غیر سالم دارند ، نرخ پایین می دهند و ممیزی نمی کنند گفت: در جلسه ای با مدیران عامل بیمه خواهش کردم بیمه ها کار حرفه ای کنند.

به گزارش «نماینده»، بیژن نامدار زنگنه در بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه با بیان این که شرکت های بیمه می توانند با بازدید های اولیه تخصصی و الزام رعایت ایمنی، ضامن کاهش خطر و ریسک در حوزه نفت و انرژی باشند افزود: به صنعت بیمه حرفه ای نیاز داریم، کار ما با آتش است و پارسال پس از چند حادثه ناگوار از بیمه ها خواستیم صنعت نفت را جدی بگیرند اما نمی خواهیم بیمه کار اداری باشد.

وی تصریح کرد : شرکت های بیمه ای در ایران چون رقابت غیر سالم دارند، نرخ پایین می دهند، ممیزی نمی کنند و مطالعات رسمی و ارزیابی دقیق هم ندارند.

زنگنه افزود : در جلسه ای با دکتر همتی و مدیران عامل بیمه خواهش کردم بیمه ها کار حرفه ای کنند.

وی گفت: می توانم به دولتی ها دستور اداری بدهم که نکات ایمنی را رعایت کنند ولی به خصوصی ها نمی توانم و این در حالی است که استاندارد سازی و ارزیابی ریسک جزء کسب و کار بیمه هاست، باید ارزیابی و ممیزی کنید که آیا اصلا تاسیسات درست کار می کند و نیروها مستقر هستند یا نه.

زنگنه تاکید کرد : اینکه دو روز پس از آتش سوزی وارد عمل شویم، هنر نیست بلکه نباید بگذاریم این اتفاقات بیفتند اگر هم رخ داد باید سریع وارد عمل شویم.

وزیر نفت خطاب به بیمه ها گفت : بیمه ها باید ضامن و تعیین کننده کاهش خسارت در حوزه نفت باشند. بیمه خوب بیمه ای نیست که با اغماض برخورد کند.

زنگنه گفت : پوشش بیمه را در صنعت نفت سخت و جدی بگیرید من هم حمایت می کنم و شما می توانید با کار حرفه ای، ایمنی را بالا ببرید.