شناسهٔ خبر: 141909 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

آیت الله شاهرودی: پیروزی بر داعش موجب شکست توطئه‌های آمریکا خواهد بود

شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیروزی جریان مقاومت بر داعش را موجب شکست توطئه‌های آمریکا و صهیونیسم بین الملل دانست.

به گزارش «نماینده»، آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که به عنوان سخنران افتتاحیه در اجلاس جهانی محبان اهل بیت و مسئله تکفیری‌ها سخن می‌گرفت با اشاره به اهمیت محبت و مودت به اهل بیت پیامبر اسلام و تأثیر آن بر وحدت و افزایش اقتدار مسلمین، گفت: آن مودت بیش از محبت است و اظهار محبت و تبعیت عملی از محبوب را نیز در بر دارد و عالی‌ترین ثمره‌ای که از محبت اهل بیت عایدابنای امت پیامبر می‌گردد همانا میل به مقصود اصلی هستی و اصول علی الله است.

وی با بیان اینکه انسان موجودی است که در بعد عقلی و منطقی دارای جنبه‌های عاطفی و احساسی قوی است، افزود: حقیقت این است که محبت و مودت خدا و رسول اهل بیت او روح دین است همانگونه که در برخی آیات و روایات به آن تأکید شده است؛ حلقه اصلی اتصال خدا و پیامبر اعظم و خاندان رسالت همان محبت و دلدادگی است و از خلال آن است که همه ارزشهای متعالی الهی و رسالی که اهل بیت مظهر تام و تمام آن هستند به انسان‌ها منتقل می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خصوصیت عنصر محبت و مودت را جذبه‌ای برای درنوردیدن مرزهای جغرافیایی و قومی دانست و تصریح کرد: مراسمی چون راهپیمایی اربعین که با حضور شیعیان و غیرشیعیان و حتی غیرمسلمانان با جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون برگزار می‌شود در ایجاد وحدت برای تحقق انقلاب جهانی اسلام است.

آیت‌الله شاهرودی محبت و مودت به اهل بیت رسول اکرم(ص) و تبعیت از آن را موضوع مورد تأکید در روایات متواتر از پیامبر اسلام توصیف کرد و گفت: اسلام صحیح که اسلام رحمت و انسانیت و عقلانیت به ارزشهای متعالی است در سیره و خلق عظیم نبی اکرم و سلوک اهل بیت متبلور و متجسم است و همه اینها به محبت اهل بیت منجر می‌شود.

وی با اشاره به تلاش جبهه استکبار برای مقابله با ظرفیت حاصل شده از مودت و محبت اهل بیت اظهار داشت: امروز می‌بینیم که جبهه استکبار جهانی با درک و ملاحظه همین ظرفیت عظیمی که در مودت اهل بیت موجود است و از خلال به فعلیت رسیدن آن، ارزشهایی همچون ظلم ستیزی، شهادت‌طلبی و مقاومت در مقابل استکبار و ایجاد وحدت اسلامی عینیت می‌یابد درصدد است با ارائه نسخه های جعلی و تحریف شده از اسلام در قالب اسلام تکفیری و برداشتهای غلط و افراطی از مفاهیم اسلامی همچون جهاد، خلافت و دولت اسلامی عناوین شومی چون داعش و القاعده را برای مقابله با تحقق ارزشهای اسلامی طرح کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به پایان داعش نیز اشاره کرد و گفت: در خاتمه لازم است پیروزی بزرگ بر شجره خبیثه داعش و بازپس گیری اخرین سنگرهای این گروه تروریستی را در عراق و سوریه به رهبر معظم انقلاب، ملت و دولت سوریه، نیروهای مقاومت و جهادگر سپاه پاسداران و حزب الله لبنان تبریک بگویم.

آیت الله شاهرودی با بیان اینکه پیروزی بر داعش منجر به شکست طراحی‌ها و استراتژی‌های آمریکا و فراگیر شدن جریان مقاومت شده است، تأکید کرد: امروز جبهه مقاومت قوی‌تر و فراگیر تر از هر زمان گذشته در مقابل فتنه گری‌ها و مکرهای آمریکا و صهیونیسم بین المل و همپیمانان آنها در منطقه حضور دارد.

وی با تأکید بر مقابله فکری با جریان تکفیری گفت: لازم است با تمسک به پیامبر اسلام و اهل بیت با تفکرات تکفیری القاعده و داعش مقابله شود چرا که تا زمانی که تفکر افراطی و تکفیری وجود دارد، اسلام آسوده نخواهد بود.