شناسهٔ خبر: 141851 - سرویس مجلس
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پورابراهیمی:

طرف‌های بدعهد برجام نتوانستند کوچک‌ترین خدشه‌ای به منافع ملی کشورمان وارد کنند

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: طرف‌های بدعهد برجام نتوانستند کوچک‌ترین خدشه‌ای به منافع ملی ما وارد کنند.

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی درباره آینده توافق هسته‌ای برجام گفت: ما به همه تعهداتی که در برجام با گروه ۱+ ۵ توافق کردیم، جامه عمل پوشاندیم و قاعدتا طرف‌های دیگر مذاکره‌ هم باید به صورت کامل به این توافق‌نامه پایبند باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: اگر کشورهایی چون آمریکا به بدعهدی خود در برجام ادامه دهند و با نقض مداوم این توافق‌ هسته‌ای منافع ملی ما را دچار چالش کنند، قطعا از برجام خارج می‌شویم.

وی با بیان اینکه تاکنون رویه به گونه‌ای بوده که توانستیم با مذاکره و چانه‌زنی کارها را به سمت جلو هدایت کنیم، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه ما تاکنون شاهد موارد زیادی از نقض فاحش برجام بوده‌ایم، اما این بدعهدی‌ها در حدی نبوده که منافع ملی ما را تحت تاثیر خود قرار دهد که اگر اینگونه بود تاکنون از برجام خارج می‌شدیم.

پورابراهیمی خاطر نشان کرد: طرف‌های بدعهد برجام باید بر این مسئله واقف باشند که شاید تاکنون با نقض این توافق‌نامه سنگ جلوی پای ما انداختند اما با وجود همه تلاش‌هایشان نتوانستند کوچک‌ترین خدشه‌ای به منافع ملی ما وارد کنند و هیچ‌گاه هم  به این هدف نخواهند رسید.