شناسهٔ خبر: 141770 - سرویس بین‌الملل
منبع: مهر

استراتژی ترامپ منجر به تغییر رویکرد مخالفان افغانستان خواهد شد

عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان استراتژی ترامپ برای این کشور را گامی مثبت در جهت تغییر رویکرد مخالفان دولت کابل و پیوستن آنها به روند صلح افغانستان عنوان کرد.

به گزارش «نماینده»، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان خواستار تداوم کمک‌های آمریکا به کابل شد اما تأکید کرد که افغانستان از این کشور تقاضای چک سفید ندارد.

عبدالله در ادامه گفت که گروه‌های تروریستی می‌توانند اقدامات دولت افغانستان را با تاخیر مواجه سازند، اما هرگز نمی توانند ما را متوقف کنند.

وی اعلام کرد: ما در حالی که با مخالفان دولت افغانستان می جنگیم، درهای مذاکره را به روی آنها باز خواهیم گذاشت.

عبدالله عبدالله همچنین ضمن حمایت از استراتژی آمریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا گفت که این استراتژی، رویکرد مخالفان را تغییر می‌دهد تا به مذاکرات صلح روی بیاورند.

وی گروه‌های تروریستی را تهدیدی مشترک برای افغانستان، منطقه و کشورهای جهان خواند و گفت که نباید بین آنها تفکیک قائل شد و باید به‌ صورت جدی علیه این گروه ها مبارزه کرد.

عبدالله عبدالله همچنین برخی از کشورهای منطقه را متهم به حمایت از تروریسم کرد و گفت که اگر آمریکا در افغانستان علیه تروریسم مبارزه نکند، آنها اقدام به عملیات تروریستی در این کشورها نیز خواهند کرد.

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در ادامه افزود که دولت وحدت ملی این کشور تلاش می‌کند با گام‌های جدی در مبارزه با فساد، دولتداری خوب، توسعه بخش خصوصی و افزایش مالیات به تعهدات خود عمل کند.