شناسهٔ خبر: 141767 - سرویس مجلس
منبع: فارس

عدم ابلاغ ۹۰ درصد آئین‌نامه‌ها جای تعجب دارد

حسینعلی حاجی‌دلیگانی431 نماینده شاهین‌شهر در مجلس گفت: در حالیکه سال ۹۶ در حال اتمام است از ۹ مورد آئین‌نامه تنها ۳ مورد آن هم با تأخیر تهیه و ابلاغ شده است.

به گزارش «نماینده»، حسین‌علی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه ۲۴ آبان پارلمان طی تذکری شفاهی با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۴ آئین‌نامه داخلی مجلس درباره حفظ شأن و جایگاه مجلس گفت: از کمیسیون اصل ۹۰ به واسطه تهیه گزارش دقیق «بررسی طرز کار قوه مجریه در ابلاغ و اجرای قوانین مصوب و آئین‌نامه‌های اجرایی مربوط» تشکر می‌کنم. همچنین از معاونت نظارت مجلس که گزارشی در این‌باره در دست تهیه دارند.

وی ادامه داد: البته این در شأن مجلس نیست که گزارش دهند بیش از ۹۰ درصد آئین‌نامه‌ها در موعد خود تهیه و تدوین نشده است.  

حاجی‌دلیگانی گفت: الان سال ۹۶ در حال اتمام است و اعلام کرده‌اند که از آئین‌نامه فقط ۳ مورد آن آن هم با تأخیر تهیه شده و ۶ مورد تهیه نشده است و این جای تعجب دارد زیرا که ما امروز در حال نوشتن بودجه سال ۹۷ هستیم.

بنابراین گزارش، علی مطهری نایئب رئیس دوم مجلس که اداره جلسه را بر عهده داشت در توضیح، با اشاره به اینکه تذکر نماینده شاهین‌شهر درباره تأخیر در تهیه و ابلاغ آئین‌نامه‌ها وارد است، خاطرنشان کرد: بسیاری از آئین‌نامه‌های اجرایی در زمینه ابلاغ بودجه به موقع تهیه و اعلام نمی‌شود و دولت باید در این زمینه فعال‌تر و چابک‌تر باشد.