شناسهٔ خبر: 141738 - سرویس سیاست
منبع: ماهنامه نماینده

«محمدرضا تابش» درخصوص تفکیک وزارت ورزش وجوانان:

تفکیک اقدامی رو به جلو است

تابش تابش گفت: «با تفکیک وزارت ورزش و جوانان به عقب برنمی‌گردیم و هر اقدام و عملی که جوانان را از سیطرۀ مسائل وزراتخانه خارج کند و به آن به صورت مستقل نگاه کند، بازگشت به عقب نیست بلکه اقدامی رو به جلو است. زمانی که سازمان جوانان به وزارت ورزش ملحق شد یک گام به عقب برگشتیم. هم‌اکنون با این تفکیک می‌خواهیم این موضوع را اصلاح کنیم.»

محمدرضا تابش نمایندۀ مردم اردکان ضمن موافقت با تفکیک وزارت ورزش و جوانان به‌خبرنگار ماهنامه «نماینده» گفت: «ورزش خود به تنهایی وظایف و مسئولیت‌های سنگینی دارد، همراه با حواشی خیلی قوی که گاهی بر متن سایه می‌افکند و تمام وظایف و مسئولیت‌های آن وزارتخانه را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. مثل برد یا باخت یک تیم فوتبال یا حضور قهرمانان ملی در عرصه جهانی یا دو بازیکن فوتبالی که مقابل یک تیم رژیم صهیونیستی بازی کردند. بنابراین فعالیت سازمان جوانان در ریل نام وزارت ورزش آن را حقیر و کوچک کرده و از کانون توجه، خارج می‌کند.»در رده‌های مدیرتی متأسفانه شاهد حضور مدیرانی از نسل‌های اول و دوم انقلاب هستیم و این بدان معناست که ما به جوانان فرصت نداده‌ایم و چرخش نخبگان به وجود نیامده است. این موارد خطرات بزرگی است که اگر به آنها توجه نکنیم، بحران به‌وجود می‌آید.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه با بیان اینکه جوانان در تمامی عرصه‌ها حضور دارند و تمام وزارتخانه‌ها باید متصدی مسائل و مشکلات جوانان باشند، تصریح کرد: «یک ستاد و سازمانی اگر ذیل نام رئیس‌جمهور تشکیل شود و مسائل جوانان را در سایر وزارتخانه‌ها رصد، ارزیابی و نظارت کند و مورد پیگیری قرار دهد کار به نحو شایسته‌تر انجام خواهد شد.»

وی در ادامه افزود: «درحال حاضر کشور ما جمعیت جوانی دارد و این جمعیت جوان هم‌اکنون به سن بلوغ و بهره‌دهی رسیده است. ضمن اینکه بسیاری از جوانان ما فارغ‌التحصیل و دانشگاهی هستند و متأسفانه بیشترین آمار بیکاری را در جوانان، دانشجویان و زنان سراغ داریم. بنابراین باید برای آنها یک فکر اساسی کرد، وقتی سازمان جوانان تحت نظارت رئیس‌جمهور باشد، می‌تواند در این زمینه بهتر برنامه‌های خودش را پیش ببرد.»

تابش با تأکید بر اینکه باید یک معاونت تشکیل شود و جلسات شورای عالی جوانان زیر نظر رئیس‌جمهور و اعضای کابینه که مرتبط با این امر هستند، تشکیل شود؛ گفت: «مسئلۀ جوانان امروز یک فرصت بی‌بدیل و بی‌نظیر برای کشور است و اگر از نعمت وجود جوانان غفلت کنیم، ممکن است به بحرانی تبدیل شود که سخت قابل جبران باشد.»

این نمایندۀ مجلس با بیان اینکه در رده‌های مدیرتی متأسفانه شاهد حضور مدیرانی از نسل‌های اول و دوم انقلاب هستیم، خاطر نشان کرد: «این بدان معناست که ما به جوانان فرصت نداده‌ایم و چرخش نخبگان به وجود نیامد. این موارد خطرات بزرگی است که اگر به آنها توجه نکنیم، بحران به‌وجود می‌آید. بر همین اصل اگر تفکیک این وزارتخانه‌ها هم مطرح نبود به لحاظ فرصتی که این جمعیت جوان برای کشور فراهم کردند و اگر این فرصت را در مجرای خود قرار ندهیم، تبدیل به بحران خواهد شد.»

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با تفکیک وزارت ورزش به جوانان به عقب برمی‌گردیم تأکید کرد: «با تفکیک وزارت ورزش و جوانان به عقب برنمی‌گردیم و هر اقدام و عملی که جوانان را از سیطرۀ مسائل وزراتخانه خارج کند و به آن صورت مستقل نگاه کند، بازگشت به عقب نیست بلکه اقدامی رو به جلو است. زمانی که سازمان جوانان به وزارت ورزش ملحق شد یک گام به عقب برگشتیم. الان با این تفکیک می‌خواهیم این موضوع را اصلاح کنیم.»