شناسهٔ خبر: 141688 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

دستور لاریجانی به کمیسیون عمران برای سرکشی از مناطق زلزله زده

علی لاریجانی/2 رئیس مجلس به کمیسیون عمران دستور داد تا گروهی را مامور به رسیدگی از مناطق زلزلزه زده کند.

به گزارش «نماینده»، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از دستور امروز (دوشنبه ۲۲ آبان) صحن علنی پارلمانی با اشاره به زلزله شب گذشته غرب کشور اظهار داشت: لازم می‌دانم به خاطر زلزله نسبتا شدید شب گذشته چند استان غرب کشور بویژه استانهای کرمانشاه و ایلام و هم به بستگان درگذشتگان تسلیت عرض کنم و همدردی خود را با خانواده‌های آنها اعلام کنم و هم از وزارت کشور، هلال احمر و وزارت بهداشت اکیدا بخواهیم که با سرعت بیشتری امکانات را به مجروحین و آسیب‌دیدگان و کسانی که هم اکنون خانه‌هایشان خراب شده است برسانند.

وی افزود: اطلاعاتی که من از اقدامات انجام شده تاکنون دارم این است که برای رساندن امکانات تلاشهای خوبی انجام شده و لازم است که سرعت بیشتری به کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان داده شود.

رئیس مجلس گفت: از مقام معظم رهبری نیز تشکر می‌کنم در ساعات اولیه دستور دادند تا نیروهای نظامی به کمک آسیب‌دیدگان بشتابند و شاهد هستیم که اهتمام عمومی برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله نیاز است. بنابراین از کمیسیون عمران خواستاریم که گروهی را اعزام کنند تا به رسیدگی به آسیب‌دیدگان زلزله بشتابند تا امکانات اولیه سریعتر به مردم برسد. همچنین حجم آسیبها را ارزیابی کنند تا انشاءالله در آینده کمکهای لازم به این عزیزان انجام شود.

لاریجانی همچنین درباره دستور جلسه امروز صحن علنی که درباره بودجه‌ریزی براساس روش عملکرد دولت است اظهار داشت: یکی از روشهایی که مستمرا از دولت می‌خواستیم بودجه عملیاتی بوده است که بنا شد براساس مدل جدید این کار انجام شود و آنچه از ابتدای سال دنبال می‌شد این بود که ما نظام بودجه‌ریزی‌مان براساس عملکرد دولت بودجه داده شده است.

وی افزود: من تشکر می‌کنم که دفعه گذشته که آقای نوبخت به اینجا تشریف آوردند اعلام کردند که دولت بودجه سال آینده را برهمین اساس تنظیم و طراحی خواهد کرد که انشاءالله با برداشته شدن این گام نظام بودجه‌ریزی کشور تغییر کند.

رئیس مجلس گفت: در بررسی‌هایی که مرکز پژوهشهای مجلس نیز انجام داده بود نشان داده است که ما قانون بودجه‌ریزی را هم باید متناسب با همین امر ارائه دهیم و برهمین اساس با کمک دیوان محاسبات بحث‌هایی زیادی در این رابطه انجام شد. لذا ما در جلسه امروز گفتیم که هم دیوان محاسبات، هم جناب آقای نوبخت توضیحاتی در این باره بدهند تا نمایندگان در جریان باشند که نظام بودجه‌ریزی اقتضائات خاص خود را هم در نگارش بودجه و هم در تخصیص بودجه و هم باید تغییراتی در بودجه داده شود. لذا جلسه امروز جلسه مهمی است که می‌تواند در آینده شرایط کشور را از نظر کارهای عمرانی دچار تغییرات اساسی کند.