شناسهٔ خبر: 141683 - سرویس سیاست
منبع: دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب:

همه دستگاهها با سرعت و همه توان به یاری آسیب‌دیدگان زلزله بشتابند

رهبر انقلاب رهبر انقلاب در پیامی تاکید کردند که سپاه و بسیج، با نظم و سرعت به آوار برداری و انتقال مجروحان زلزله کمک کنند و دستگاههای دولتی همه‌ توان خود را برای یاری آسیب دیده‌ها به کار گیرند.

به گزارش «نماینده»،  متن پیام حضرت آیت الله خامنه ای به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با تأسف و اندوه فراوان خبر زمین‌لرزه در غرب کشور را که به جان‌باختن جمعی از هم‌میهنان عزیز و زخمی شدن جمعی بیشتر انجامیده و خسارات بسیاری پدید آورده است، دریافت کردم. وظیفه‌ی مسئولان آن است که در همین اولین ساعات با همه‌ همّت و توان به یاری آسیب‌دیدگان بویژه در زیر آوار ماندگان بشتابند و با بهره‌گیری سریع از همه‌ امکانات موجود، از افزایش تلفات جلوگیری کنند.

ارتش و سپاه و بسیج، با نظم و سرعت به آوار برداری و انتقال مجروحان کمک کنند و دستگاههای دولتی چه نظامی و چه غیر نظامی همه‌ توان خود را برای یاری آسیب دیده‌ها و خانواده‌های آنان به صحنه آورند.

اینجانب از اعماق دل، این حادثه‌ تلخ و مصیب‌بار را به ملّت ایران بخصوص به مردم عزیز استان کرمانشاه و بویژه به خانواده‌های مصیبت‌زده تسلیت عرض می کنم و متضرعانه از خداوند متعال می خواهم که این محنت و رنج را مایه‌ جلب رحمت و فضل خود قرار دهد و بر صبر و پایداری و مقاومت ملّت عزیزمان بیفزاید. از همه‌ کسانی‌که می توانند به نحوی در سبک کردن بار مصیبت و جبران خسارت مؤثر باشند درخواست می کنم که به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

والسلام علیکم و رحمه الله
سیّد علی خامنه‌ای
۲۲ آبان ۱۳۹۶