شناسهٔ خبر: 141301 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

دولت درباره برجام مراقب تقسیم کار بین آمریکا و اروپا باشد

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: دولت باید مواظب تقسیم کار انجام شده بین آمریکا و اروپا باشد و نباید از خدعه‌های آنها غفلت کند.

به گزارش «نماینده»، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۳ آبان) در نطق میان دستور در صحن علنی پارلمان، با اشاره به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: دولت باید مواظب تقسیم کار انجام شده بین آمریکا و اروپا باشد و نباید از خدعه‌های آنها غفلت کند.

وی با بیان اینکه آمریکا به برجام عمل نکرده و طی ۲ سال گذشته هر چه در توان داشته علیه مردم و کشور ایران به کار گرفته، افزود: آمریکا به صورت طلبکارانه به دنبال فشار بیشتر به ملت ایران برای عقب‌نشینی در زمینه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای است و این بار با دیپلماسی اجبار این خواسته را دنبال می‌کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس افزود: درست است که آمریکا و اروپا رفتارها و تاکتیک‌های متفاوتی در مواجهه با ایران اتخاذ می‌کنند، اما در هدف کاملا هم‌داستان هستند.

گودرزی گفت: دولت با حمایت و همبستگی همگان باید مراقبت کند که بلایی که آنها در برجام بر سر این کشور آوردند و با فریب و نیرنگشان و همچنین نقض عهدهایشان ما را در زمینه هسته‌ای عقب انداختند. در سایر مسائل تحت تاثیر رفتارهای فریب کارانه برخی از اروپایی‌ها که صریحا از ضرورت خواستار تعدیل فعالیت موشکی ایران سخن می‌رانند، قرار نگیرد.

گودرزی در بخش دیگری از نطقش با اشاره به مسئله ورود کالای قاچاق خطاب به دولت، گفت: جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا به کشور و جلوگیری از ورود ۶۰ هزار تا ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی کالای قاچاق به کشور نیاز به پول ندارد، بلکه نیاز به مدیریت، اراده و  سلامت دارد.

گودرزی تصریح کرد: باید بدون هیچ‌گونه سازش با فساد و سلاطین واردات کشور برخورد شود و هیچ‌گونه سازشی در برخورد با آنها وجود نداشته باشد تا جلوی قاچاق و واردات بی‌رویه کالا که خنجری بر پشت کشور است گرفته شود.