شناسهٔ خبر: 140923 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

۳۴ نماینده به تعداد نمایندگان در مجلس یازدهم اضافه می‌شود

محمودی شاه نشین عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اضافه شدن ۳۴ کرسی به مجلس یازدهم، گفت: ابتدا قرار بود که فقط ۲۰ نماینده اضافه شود.

به گزارش «نماینده» محمد محمودی شاه نشین در خصوص بازنگری در تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: جلسات فنی و تخصصی افزایش تعداد نمایندگان تقریباً پایان یافته و پیش‌نویس لایحه دولت نیز پس از اصلاح در کمیته فنی کمیسیون، به وزارت کشور باز می‌گردد تا در هیئت دولت تصویب شود.

نماینده مردم شهریار قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پس از تصویب، لایحه بازنگری در تعداد نمایندگان به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه چند نکته مثبت در لایحه بازنگری تعداد نمایندگان دیده می‌شود، افزود: در سیاست‌های کلی نظام معیاری به نام جمعیت در تعیین حوزه انتخابیه لحاظ شده که بسیار مفید است.

محمودی شاه نشین با بیان اینکه ملاک قرار دادن جمعیت گامی موثر در ایجاد عدالت نسبی است، متذکر شد: کمتر از ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی اضافه می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه حدود ۳۴ نماینده به تعداد نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی اضافه می‌شود، گفت: ابتدا قرار بود که فقط ۲۰ نماینده اضافه شود ولی اختلافات جدی در زمینه کیفیت افزایش تعداد نمایندگان وجود داشت، که امکان رفع آن‌ها نبود.

این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه با افزایش ۳۴ نماینده اختلافات برطرف شده، زیرا خواسته‌های منطقی کل نمایندگان لحاظ شده و با وجود ملاک بودن جمعیت اعداد و ارقام مد نظر هستند.

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان‌های استان تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متوسط کشور این است که به ازای هر ۲۵۰ هزار نفر یک نماینده در مجلس شورای اسلامی وجود داشته باشد، گفت: در کل استان تهران میانگین این گونه است که به ازای هر ۴۶۰ هزار نفر یک نماینده در مجلس شورای اسلامی وجود دارد، این در حالی است که حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد با یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت فقط یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد./