شناسهٔ خبر: 140912 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

شکایت سپرده‌گذاران مؤسسات اعتباری به مجلس

پزشکیان رئیس کمیته ویژه مجلس از شکایت سپرده‌گذاران مؤسسات اعتباری به مجلس خبر داد.

به گزارش«نماینده»، مسعود پزشکیان  رئیس کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی سپرده‌گذاران مؤسسات اعتباری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به آخرین جزئیات از پیگیری وضعیت سپرده‌گذاران در مؤسسات اعتباری، گفت: شکایاتی از تعدادی از سپرده‌گذاران در مؤسسات اعتباری به مجلس رسیده که بر این مبنا قرار است روند پرداخت‌ها را بررسی کنیم.

وی افزود: تعدادی شکایت وجود دارد که پرداخت‌های فعلی به سپرده‌گذاران کامل نیست، قرار است این موضوع را نیز در جلساتی بررسی کنیم، بانک مرکزی باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد.

نایب رئیس مجلس با تأکید بر اینکه روند بانک‌ها به شکلی است که کل منابع کشور باید در آنها مدیریت شود، اظهار داشت: باید راه درست، علمی و کارشناسی برای سپرده‌های بانکی وج.د داشته باشد.

پزشکیان ادامه داد: مؤسسات و صندوق‌هایی که هیمن‌طور مثل قارچ از زمین رشد می‌کنند، این مشکلات برایشان ایجاد می‌شود.

رئیس کمیته ویژه مجلس برای ساماندهی سپرده‌گذاران مؤسسات اعتباری در پایان با اشاره به نقش نیروهای امنیتی و انتظامی در جلوگیری از مفاسد اقتصادی و نظارت بر بانک‌های و مؤسسات اعتباری، خاطرنشان کرد: هماهنگی بین قوه‌قضائیه، دولت، نیروهای انتظامی و امنیتی برای پیشگیری از تخلفات یک ضرورت و دخالت آنها برای حفظ امنیت است؛ اینها هم از مال مردم و هم از تخلفاتی که عده‌ای اقدام بهکلاهبرداری می‌کنند، حفاظت و صیانت می‌کنند.