شناسهٔ خبر: 140871 - سرویس سیاست
منبع: مشرق

وقتی سخنگوی دولت حکم قطعی جاسوسی دری اصفهانی را نادیده می‌گیرد

نوبخت درحالی نوبخت درباره حکم جاسوسی دری اصفهانی بیان می‌کند که شناسایی درباره جاسوسی به عهده وزارت اطلاعات است که وی به چند مرحله قبل از این ماجرا بازگشته و قوه قضائیه حکم قطعی در این مورد صادر کرده است.

به گزارش «نماینده»، سخنگوی قوه قضائیه به طور واضح از محکومیت عبدالرسول دری اصفهانی به اتهام جاسوسی در نشست خبری خود با خبرنگاران و رسانه‌ها خبر می‌دهد و حتی درباره میزان محکومیت وی نیز اطلاع رسانی می‌کند اما سخنگوی دولت درحالی که حکم قطعی در این رابطه صادر شده است در سخنانی قابل تامل بیان می‌کند که باید شناسایی جاسوس را به وزارت اطلاعات سپرد.

در همین رابطه، نوبخت در نشست خبری با رسانه‌ها درباره حکم دری‌اصفهانی به عنوان یکی از اعضای کارشناسی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، عنوان کرد:

«با عنایت به اینکه مباحث جاسوسی از وظایف وزارت اطلاعات است و همان‌طور که شهادت و گزارش وزیر محترم اطلاعات درباره اتهامات ناروای جاسوسی به فرزند یکی از رؤسای قوا را قبول کردیم و واقعا هم باید قبول کنیم، این موضوع را نیز واسپاری به سیستم‌های اطلاعاتی و ضد جاسوسی کنیم چراکه آنها از همه موارد باخبر هستند. اجازه دهیم وزیر اطلاعات در این زمینه گزارشی به عنوان نهاد اطلاعاتی به جامعه و ما ارائه دهد که قطعا ما آن را هم قبول خواهیم کرد».

در این سخنان سخنگوی دولت از مراحل شناسایی تا حکم قطعی با بی‌اعتنایی می‌گذرد و دوباره به نقطه اولیه در مورد حکم قطعی جاسوسی یکی از اعضای مذاکره کننده هسته‌ای باز می‌گردد. این درحالی است که وزارت اطلاعات به عنوان ضابط قضایی عمل می‌کند و اسناد و اطلاعات را به قوه قضائیه تحویل می‌دهد که دادگاه نیز بر اساس اطلاعات واصله و شواهد لازم حکم نهایی را صادر می‌کند.

دری اصفهانی از یکسال پیش در خصوص جاسوسی متهم بود که اتهامات وی تایید و محکوم می‌شود این موضوع در دادگاه بدوی مورد اعتراض قرار می‌گیرد که به مرحله تجدید نظرخواهی می‌رود که در آنجا نیز محکومیت با توجه با محتویات پرونده و دفاعیات وی تایید و قطعی می شود.