شناسهٔ خبر: 140844 - سرویس بین‌الملل
منبع: روزنامه کیهان

شلیک ۱۰۰ هزار موشک، پاسخ حزب‌الله به تهدید نتانیاهو

حزب الله لبنان43 «نتانیاهو تهدید صریح سیدحسن نصرالله را جدی بگیرد؛ دبیرکل حزب‌الله وارد هیچ‌ جنگی نشده مگر اینکه از آن پیروز خارج شده است.»

به گزارش «نماینده»، سیدحسن نصرالله در واکنش به توطئه‌های اسرائیل برای وارد کردن منطقه به جنگی جدید، هشدار مهمی به این رژیم نسبت به جنگ بزرگ در آینده نزدیک در سرزمین‌های اشغالی فلسطین داد.
وی تصریح کرد: موضوع جدید در سخنان نصرالله همزمان با روز عاشورا روز ایثار و فداکاری و دفاع از مظلومین این بود که گفت نتانیاهو برای جنگ نقشه می‌کشد، اما زمانی که شعله‌های این آتش برافروخته شد، نمی‌داند که کجا به پایان خواهد رسید و تا کجا پیش خواهد رفت.
سردبیر روزنامه رای الیوم نوشت: جنبش مقاومت حزب‌الله و گروه‌های وابسته به آن روابط محکمی با قدرت‌های منطقه‌ای بزرگ همانند ایران دارند و بدون شک اینها از روی اطلاعات و مطالعات و سنجش موضعگیری‌های خود درخصوص یک استراتژی دفاعی و هجومی تصمیم‌گیری می‌کنند.
زمانی که سیدحسن نصرالله از یهودیان می‌خواهد که سرزمین فلسطین را ترک و به کشورهایی که از آن آمده‌اند بازگردند این سخنی است که درحال حاضر هیچ یک از سران عرب جرأت اظهار آن را ندارند.
این تحلیلگر عرب تصریح کرد: طبق گزارش‌های رژیم اسرائیل، بیش از صد هزار موشک و ده‌ها هزار گلوله توپ در اختیار حزب‌الله است و علاوه بر آن سه یا چهار برابر این مهمات در زرادخانه‌ نظامی ایران و سوریه وجود دارد که می‌تواند مانند باران روی شهرک‌های یهودیان در سرزمین‌های اشغالی ریخته شود.
این چیزی است که سیدحسن نصرالله که اسرار و اطلاعات و قدرت این موشک‌ها را می‌داند سعی در بیان آن دارد. سردبیر روزنامه رای الیوم افزود: دبیرکل حزب‌الله همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق را توطئه‌ای آمریکایی برای تقسیم و تجزیه منطقه دانست و این توطئه را تنها مختص عراق ندانست بلکه آن را شامل عربستان و کشورهای عربی و سایر کشورهای منطقه معرفی کرد.
این سخنان از مردی است که قول و فعل او یکی است و وارد هر جنگی که شده پیروز از آن بیرون آمده چه در جنگ جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ یا جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ که به شکست ارتش اسرائیل و سرکرده‌های سیاسی و نظامی آن منتهی شد.
وی افزود: اسرائیل اشتباه بزرگی می‌کند و به عمر کوتاه این رژیم خاتمه خواهد داد؛ جنگ آینده زمانی که برافروخته شود دیگر خاموشی نخواهد داشت و یکی از سهمگین‌ترین جنگ‌های گذشته و سخت‌ترین جنگ‌های منطقه خواهد بود و هرکسی به جای یهودیان فلسطین اشغالی باشد باید از این سخنرانی درس بگیرد و آنچه بین سطرهای آن نهفته است را خوب بفهمد و بارها تکرار کند.
بار دیگر این را تکرار می‌کنیم که سیدحسن (نصرالله) مردی است که حرف و عملش یکی است و وارد هیچ جنگی تاکنون نشده است مگر آن که از آن پیروز بیرون آمده است.