شناسهٔ خبر: 140817 - سرویس بین‌الملل
منبع: تسنیم

سیاست افغانستان مداخله در سایر کشورها نیست

عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان اعلام کرد که اتهامات اسلام‌آباد مبنی بر دخالت حکومت وحدت ملی در حمله تروریستی ایالت «سند» نادرست است زیرا سیاست افغانستان مداخله و ایجاد مشکل برای سایر کشورها نیست.

به گزارش «نماینده»، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان در سیمینار فرهنگ اسلامی و تصوف که با حضور شیوخ هندی و پاکستانی در کابل برگزار شد، اظهارداشت که دولت اسلام‌آباد حمله به زیارتگاه صوفیان در پاکستان را به افغانستان نسبت می‌دهد.

وی افزود: افغانستان خواستار ایجاد مشکل در هیچ کشوری در منطقه نیست و مداخله در امور سایر کشورها جایی در سیاست دولت کابل ندارد.

مقامات پاکستانی اخیرا دولت افغانستان را بار دیگر به دخالت در حملات تروریستی سال گذشته در خاک این کشور متهم کرده‌اند.

هفته جاری، نخست وزیر پاکستان گفت که مناطق قبایلی این کشور از خاک افغانستان هدف حملات تروریستی قرار می‌گیرند و مراکز امن تروریستی در افغانستان واقع شده‌ است.

«شاهد خاقان عباسی» همچنین تاکید کرد که آمریکا با تکیه به هند در استراتژی جدید واشنگتن نمی‌تواند کاری در افغانستان از پیش ببرد و گسترش نقش هندی‌ها به ضرر افغانستان است.

از سوی دیگر، عبدالله در سفرش به هند اعلام کرده بود که هیچ کشوری حق وتو در عرصه سیاست خارجی افغانستان ندارد و مناسبات کابل و دهلی‌نو حدومرزی نمی‌شناسد.