شناسهٔ خبر: 140564 - سرویس مجلس

انتقاد مطهری به پوشش نامناسب برخی بانوان در حاشیه دسته جات عزاداری

علی مطهری43 نماینده تهران: از آسیب‌ها و آفت‌های دسته‌های عزاداری ما در چند سال اخیر یکی این است که برخی بانوان در حاشیه این دسته‌ها و یا به دنبال آنها با یک وضع ناهنجار از نظر پوشش و آرایش حضور می یابند.

به گزارش «نماینده» علی مطهری، نماینده تهران و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود با انتقاد از ناهنجاری پوشش برخی بانوان در حاشیه عزاداری ها نوشت:

«از آسیب‌ها و آفت‌های دسته‌های عزاداری ما در چند سال اخیر یکی این است که برخی بانوان در حاشیه این دسته‌ها و یا به دنبال آنها با یک وضع ناهنجار از نظر پوشش و آرایش حضور می یابند. گویی توجه ندارند که اساس فلسفه قیام امام حسین(ع) احیای اسلام و احکام اسلامی بوده است. قطعا برخی از این بانوان توجه ندارند و سهل انگارند ولی به نظر می‌رسد که برخی دیگر عالماً-عامداً و برای جلب توجهات و نگاه‌ها دست به این کار می زنند و البته احتمال برنامه ریزی در این خصوص نیز و جود دارد. به هر حال باید تدبیری اندیشید تا این آسیب و آفت از بین برود. دسته‌های عزاداری یک تفنن و سرگرمی نیست و همانطور که شعارها و نوحه‌هایی که خوانده می‌شود باید خالی از جعلیات و خرافات باشد و آهنگی که به کار می رود باید حماسی و رثایی باشد، حواشی این دسته ها نیز باید خالی از سبک شمردن و استهزاء احکام اسلامی باشد. نباید هدف از این عزاداری‌ها را گم کنیم تا تاثیر مثبت در نحوه زندگی ما داشته باشند.»