شناسهٔ خبر: 140352 - سرویس مجلس
منبع: فارس

قاضی‌پور:

خشک‌ شدن بیش از ۹۶ درصد دریاچه ارومیه/ بودجه احیای دریاچه هزینه تبلیغات انتخاباتی شد

قاضی پور43 نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: هم‌اکنون بیش از ۹۶ درصد دریاچه ارومیه خشک شده و حتی ۲۵ سانتی‌متر نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش «نماینده» نادر قاضی‌پور امروز در رابطه با آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار مرد: متأسفانه هم‌اکنون بیش از ۹۶ درصد دریاچه ارومیه خشک شده و حتی ۲۵ سانتی‌متر نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: بارها گفته شده و باز هم تأکید می‌شود که ستاد احیای دریاچه ارومیه نقش ستاد مرگ آذربایجان را بازی کرده و متأسفانه سد نازلو و باراندوز نیز تعطیل شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با ابراز تأسف از اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه همچنان به دنبال بستن ۳ هزار چاه کشاورزی در استان است، گفت: در این صورت کشاورزان و دامداران آذربایجان‌غربی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده و معیشت آنها به خطر می‌افتد.

وی بیان کرد: متأسفانه هزینه‌های مربوط به احیای دریاچه ارومیه صرف کارهای انتخاباتی شده و از ابتدای سال با وجود اینکه تخصیص اعتبار کلی شده است اما از نحوه هزینه‌کرد آن اطلاعی در دست نیست چون شفاف‌سازی لازم صورت نمی‌گیرد.

قاضی‌پور تصریح کرد: حتی برنامه بازنگری نقشه راه احیای دریاچه ارومیه که پیش‌بینی شده است، دردی را دوا نکرده و تنها باید منتظر بارندگی برای حل بحران دریاچه ارومیه باشیم.