شناسهٔ خبر: 140288 - سرویس بین‌الملل
منبع: تسنیم

صالحی: فراتر از پادمان، پروتکل الحاقی و برجام التزامی نداریم

صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور تاکید کرد، ما بیش از آنچه در توافقنامه پادمان، پروتکل الحاقی و برجام آمده است، التزامی برای خود نمی‌بینیم.

به گزارش «نماینده» به نقل از العالم، علی اکبر صالحی پس از دیدار با یوکیا آمانو گفت: مدیر کل آژانس از پایبندی ایران به تعهداتش ابراز رضایت کرد و ما نیز از اینکه آژانس تا به امروز توانسته بدون سمت گیری کار را پیش ببرد ابراز رضایت کردیم.

وی افزود: تاکید ما این بود، همانطور که در سوگندنامه مدیر کل آژانس آمده و امروز هم آقای آمانو این سوگندنامه را قرائت کرد، مدیر کل آژانس باید مستقلانه عمل کند و گوش به توصیه های دیگران نداشته باشد. تا به امروز هم احساس ما این است که آژانس بین المللی انرژی اتمی به این سوگندنامه بخصوص در ارتباط با برجام تا به امروز وفادار بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دوشنبه در شصت و یکمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: همه طرفهای توافق هسته‌ای باید انسجام آن را حفظ کرده و به آن متعهد باشند. همه طرفها بدون استثنا، باید در این زمینه پاسخگو بوده و هر یک از طرفها باید صادقانه به تعهدات خود پایبند باشد تا این توافق، بی‌عیب، در مسیر درست و عملیاتی باقی بماند.