شناسهٔ خبر: 140203 - سرویس بین‌الملل
منبع: تسنیم

حمایت رهبران چین و آلمان از تحریم‌های سخت‌تر علیه کره شمالی

مرکل صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور چین از اعمال تحریم‌های سختگیرانه تر علیه کره شمالی به دلیل ششمین آزمایش اتمی این کشور حمایت کردند.

به گزارش «نماینده» به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و شی جین پینگ رئیس جمهور چین توافق کردند تا از اعمال تحریم های سخت تر علیه کره شمالی حمایت کنند.

استفان سیبرت سخنگوی دولت آلمان با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: رهبران دو کشور در گفت‌وگوی تلفنی اعلام کردند که نگران شرایط فعلی در کره شمالی هستند، آن هم پس از ششمین آزمایش هسته ای این کشور که قوی ترین آزمایش تاکنون به شمار می رود.

رهبران آلمان و فرانسه تصریح کردند: این آزمایش یک خطر جدی و بزرگ برای امنیت کل منطقه بوده و نقض قوانین بین المللی به شمار می رود.

رهبران دو کشور خواستار تشدید تحریم های بین المللی علیه کره شمالی شدند. در عین حال؛ گفت‌وگو باید دنبال شود تا به یک راهکار مسالمت آمیز برای تنش های شبه جزیره کره دست یافت.

وانگ یی وزیر خارجه چین نیز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد، پکن از اقدامات و تدابیر بیشتر سازمان ملل علیه کره شمالی، حمایت می کند.

وی در یک کنفرانس خبری در شهر پکن تصریح کرد: با توجه به تحولات جدید در شبه جزیره کره، چین موافق این مساله است که شورای امنیت باید با اتخاذ تدابیر لازم، به اقدامات کره شمالی پاسخ بیشتری دهد.

وزیر خارجه چین گفت: ما بر این باوریم که تحریم ها و فشارها تنها نیمی از راهکار مساله است. نیم دیگر گفت‌وگو و مذاکره است.

کره شمالی نیز اعلام کرده است که توانایی هسته ای این کشور، یک قدرت بازدارنده است.