شناسهٔ خبر: 140164 - سرویس اقتصاد
منبع: تسنیم

پیشنهاد ارائه تخفیف بلیت قطار برای اردوهای دانش‌آموزی

قطار معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ممنوعیت استفاده از اتوبوس در اردوهای دانش آموزی گفت:با توجه به ایمنی بالای قطار در مقایسه با جاده امیدواریم متولیان نسبت به ارائه تسهیلات و تخفیفات ویژه و توسعه بیشتر خطوط ریلی کشور اقدام کنند.

به گزارش «نماینده» مهدی فیض با تاکید بر دستور وزیر آموزش و پرورش مبنی بر استفاده از قطار برای اردوهای دانش‌آموزی اظهار کرد: این مسئله در جلسه اخیر کمیسیون ایمنی راه‌ها مجددا مطرح و مورد تاکید قرار گرفت و وزیر راه و شهرسازی نیز بر استفاده از قطار برای حمل و نقل و جابه جایی دانش آموزان در اردوها تاکید داشت.

وی افزود: این موضوع در دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش هم به عنوان یک توصیه اکید مطرح است اما  مسئله مهم در تحقق این امر آن است که قطار و خطوط ریلی در همه استان های کشور وجود داشته باشد.

وی با بیان این‌که بحث تدوین ساز و کار لازم برای ثبت نام کاروانی در اردوهای دانش‌آموزی هم مسئله مهمی است تصریح کرد: نبود ساز و کار ثبت‌نام کاروانی برای اردوهای دانش‌آموزی و دریافت مبالغ اضافه از جمله مواردی است که منجر به آن می شود که مسئولان اردوی دانش‌آموزی استفاده از اتوبوس را جایگزین کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش خواستار ارائه تسهیلات فوق العاده برای اردوهای دانش آموزی از سوی متولیان ریلی شد و گفت: با توجه به بالا بودن ایمنی قطار در مقایسه با جاده امیدواریم این متولیان نسبت به ارائه تسهیلات و تخفیفات ویژه و همچنین توسعه بیشتر خطوط ریلی در سراسر کشور اقدام کنند تا بیشتر شاهد بروز چنین حوادث ناگوار و تلخی نباشیم.

به گفته وی، در صورتی که این مسئله به شکل ضرورت دیده شود قطعاً می توان راهکارهای مطلوبی را برای آن تدوین و اجرایی کرد.