شناسهٔ خبر: 139720 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

جزئیات فرایند رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت دوازدهم

مسعود سلطانی فر/431 نمایندگان موافق سلطانی فر، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهارات خود را در صحن علنی مطرح کردند.

به گزارش «نماینده» ؛ جلسه رای اعتماد به کلیات برنامه کابینه دوازدهم و وزرای پیشنهادی از صبح سه شنبه، ۲۴ مرداد ماه در مجلس آغاز شده است.

نمایندگان پس از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات، اطلاعات، امور اقتصاد و دارایی، امور خارجه، بهداشت و درمان، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، دادگستری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  وارد دستور بررسی صلاحیت مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان شدند.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس مخالفی نداشت.

موافقان  مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهارات خود را به شرح زیر مطرح کردند:


موافقان  مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان حسن روحانی


قمی در موافقت با وزیر پیشنهادی وزیر ورزش و جوانان:
مطابقت برنامه های سلطانی فر با اسناد بالادستی در حوزه ورزش و جوانان

محمد قمی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۹ مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم، در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: سوابق آقای سلطانی فر برای همه مشخص است و وی در سمت های مختلف موفق و اثرگذار بوده است. البته همه وزرا برنامه های قابل قبولی را ارائه دادند، اما برنامه پیشنهادی وزیر ورزش بسیار علمی و عملی بوده و جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در تنظیم برنامه های وزیر ورزش و اسناد بالادستی توجه شده و مسائل مبتلابه جامعه و میزان امکانات در آن به خوبی به تصویر کشیده شده است. همچنین وزیر ورزش نگاه سیاسی به مسائل از جمله نمایندگان، ورزش و... نداشته و وی دارای مرام و روش سیاسی خاص خود است، از سوی دیگر وی عدالت را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به ورزش قهرمانی، پهلوانی، همگانی و حرفه ای در برنامه های وزیر ورزش وجود دارد، تصریح کرد: به این ۴ موضوع توجه ویژه شده و حل مشکلات مناطق محروم توسعه نیافته و روستاها نیز مدنظر وزیر ورزش قرار دارد. البته برای محرومیت زدایی نیز اقدامات قابل قبولی تاکنون انجام شده است، ضمن اینکه توجه به روحیه جوانمردی و پهلوانی در ورزش نیز در برنامه های وزیر پیشنهادی مشهود است.

قمی با اشاره به اینکه توجه به ایثارگران و روحیه شهادت طلبی باید در عرصه ورزش نیز مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید روحیه ایثارگری و جوانمردی در کشور رشد یابد و این موضوع کاملا مدنظر وزیر ورزش قرار دارد. همچنین تلفیق ارزش با ورزش نیز مسئله مهم دیگر است و باید ورزش با هدف و تلفیق آن با ارزش های انقلاب مورد توجه قرار گیرد. از سوی دیگر توسعه کمّی اماکن ورزشی و امکانات در شهرها و روستاها و توجه خاص به خصوصی سازی و مشارکت مردم در امر ورزش و نگرش ویژه به اقتصاد ورزشی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر بازنگری در طرح جامع ورزشی کشور افزود: باید نگرش ها با شرایط زمان و امکانات کشور در حوزه ورزش مطابقت داشته باشد، البته وزیر در دوره گذشته تعامل بسیار خوبی با نمایندگان داشته و نبود مخالف برای برنامه های پیشنهادی ایشان نمونه بارز این موضوع است.


طیار در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان؛
سلطانی‌فر آشنا به روحیات و مطالبات نسل جوان است/شاهد ایجاد آرامش و دوری از حواشی در ورزش هستیم

قرجه طیار در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: حضرت امام (ره) معتقد بودند ضمن اینکه ورزش از نظر شخصی عامل تهذیب و تذکیه نفس می شود و جوانان نیز مایه عزت و افتخار کشور می دانستند، ورزشکاران را نیز پیشگامان ملت بزرگ ایران در میادین بین المللی برای صدور ارزش های اسلام و انقلاب معرفی می کردند. مقام معظم رهبری نیز همواره خواستار پاک نگه داشتن محیط ورزش و ترویج ارزش های دینی و معنوی در محیط های ورزش و تحرک و شادابی جوانان هستند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قشر عظیمی از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند و نیازهای مخصوص خود را دارند، اظهار کرد: بر این اساس وزارت ورزش و جوانان مدیری فهیم، بلند نظر و کاردان و آشنا به ورحیات و مطالبات نسل جوان امروز را می طلبد که بنابراین صراحتا عرض می کنم سکانداری این کشتی زیبنده آقای سلطانی فر است.

وی با اشاره به اینکه سلطانی فر مدیری توانمند و برنامه ریز، توانا، خلاق و بی ادعا است، تصریح کرد: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ذره ای از مسیر انقلاب فاصله نگرفته است و در طول سی سال مسئولیت اجرایی همیشه با تواضع و فروتنی و بدون کمترین حاشیه پردازی به انجام وظیفه پرداخته است.

طیار با بیان اینکه سلطانی فر در مدت ۹ ماه گذشته نگاه ویژه ای به ورزش در استانهای محروم و کمتر توسعه داشته است، ادامه داد: خوشبختانه در برنامه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به توسعه زیرساختها در این مناطق اشاره شده که قابل تقدیر است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی ماه های گذشته شاهد حاشیه پرهیزی و حاکمیت روح آرامش در حوزه ورزش بوده ایم، گفت: بر این اساس تیم ملی فوتبال کشورمان توانست برای اولین بار در تاریخ با اقتدار کامل و قبل از اتمام بازی های مقدماتی در میان تیم های نخست به جام جهانی روسیه صعود کند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان طی چند ماه گذشته به سفرهای خارج نرفته و بر این اساس تمام وقت خود را به شناسایی مشکلات و ظرفیت های ورزشی در استانها اختصاص داده است، تصریح کرد: تنظیم و تهیه ساختار و شرح وظایف قانونی وزارتخانه و اسانامه فدراسیون های ورزشی گام بلندی در راستای دستیابی به سازمان نظام مند در حوزه ورزش بوده است.


برومندی در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان؛
جوانان ۲۷ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند/ نمره ۲۰ برای سلطانی‌فر در تعامل با مجلس و دولت

محمدمهدی برومندی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان وزارتخانه‌ بسیار مهمی بوده و یکی از کلیدی‌ترین وزارتخانه‌های کشور محسوب می‌شود که جزء لاینفک زندگی مردم است، گفت: ورزش عرصه‌ای است که همه مردم برای داشتن جامعه‌ای سالم و بانشاط باید در آن حضور داشته باشند.  

نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی افزود: قهرمانان ورزشی ما هر روز در اقصی نقاط جهان پرچم پرافتخار کشورمان را به احتزار در می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه جوانان سرمایه‌های این کشور هستند، خاطر نشان کرد: باید بدانیم که امروز ۲۷ درصد جمعیت کشور جوان است که با احتساب نوجوانان و میانسالان برای بخش قابل ملاحظه‌ای از جمعیت کشور در این وزارتخانه مهم برنامه‌ریزی می‌شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازمه داشتن یک وزارتخانه موفق حضور وزیر موفقی در رأس آن وزارتخانه است، ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی اثبات شده است که هرگاه مدیران قوی و با تجربه را در رأس امور قرار دادیم شاهد نتایج مثبت بوده‌ایم چرا که یک مدیر قوی باید علاوه بر ویژگی‌های فردی دارای سابقه اجرایی قوی و برنامه قوی باشد.

برومندی افزود: سلطانی‌فر که از مجلس نهم در خدمت وی بوده‌ایم انسانی بسیار متدین، ولایتمدار، با ذکاوت و با برنامه و بسیار خوش اخلاق است و انصافاً تعامل بسیار خوبی با نمایندگان مجلس داشته و دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به سوابق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: وی سال‌ها به عنوان معاون استاندار و استاندار در استان‌های مختلف کشور انجام وظیفه کرده و زمانی که هنوز پیش از تشکیل وزارت ورزش سازمان تربیت بدنی وجود داشت ایشان در این سازمان به عنوان معاون خدمت کرده است.

وی با بیان اینکه سلطان‌فر دارای چهره مردمی است، خاطر نشان کرد: وی در انتخابات شورای شهر تهران از سوی مردم پایتخت به عنوان عضو شورای اسلامی شهر انتخاب شد و سال‌ها معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور بوده و به عنوان نماینده‌ای که تاریخی‌ترین و فاخرترین اثر تاریخی کشور یعنی تخت جمشید و پاسارگاد در حوزه انتخابیه این جانب وجود دارد شاهد بودم که در تعامل سازنده با سازمان مدیریت بهترین تصمیمات را برای این منطقه اتخاذ کرده و توسعه گردشگری و ساخت هتل‌ها را در این حوزه کلید زد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سلطانی‌فر ۹ ماه قبل با رأی اعتماد نمایندگان همین مجلس برای تصدی وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد و امروز معرفی مجدد وی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را به فال نیک می‌گیریم و همین که وی امروز مخالف ندارد نشان از مدیریت قوی اوست.

برومندی افزود: با حضور وی در وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش آرامشی ایجاد شد و توازن و توجه به ورزش و امور جوانان در برنامه ششم را به خوبی پیگیری کرده و در زمان تصویب برنامه به مجلس کمک کرده تا تصمیمات خوبی برای حوزه ورزش و جوانان اتخاذ شود و مطمئن هستیم در آینده در این حوزه اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: سامان دادن به وضعیت نابسامان فدراسیون‌های ورزشی با برگزاری انتخابات مجامع عمومی این فدراسیون‌ها و برقراری آرامش در این حوزه، توجه به پیشکسوتان و قهرمانان، پرداخت مطالبات ورزشکاران و حمایت از ورزش بانوان با حفظ ارزش‌های اسلامی نمونه‌ای از عملکرد موفق و برنامه‌های خوب وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در این مدت بوده است.

وی با بیان اینکه سلطانی‌فر همچنین به حل مشکل سمن‌ها و تشکل‌های جوانان توجه ویژه داشته است، افزود: برای نخستین بار خانه‌های جوان در استان‌ها شکل گرفت که این از اقدامات خوب وی بود. همچنین در مدت ۹ ماه ایشان در جریان ۳۰ سفر به استان‌های کشور سرکشی کرده و پروژه‌های نیمه تمام که بیش از دو دهه از احداث آنها می گذشت همچون ورزشگاه شیراز را به سرانجام و بهره برداری رساند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی باید به برنامه آنها توجه کرد، افزود: برنامه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بر اساس اسناد بالادستی نظام و برنامه ششم توسعه و در راستای حل مشکلات و پاسخ به نیازهای حوزه ورزش و جوانان تنظیم شده که این مسئله بسیار مهم است.

نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در این مدت دقت کرده‌ایم وزرایی که با شخص رئیس جمهور، سازمان برنامه، معاون اول رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت و با نمایندگان مجلس ارتباط و تعامل بسیار خوبی داشته‌اند در پیشبرد برنامه‌های وزارتخانه بسیار موفق بوده‌اند که در این جهت نمره سلطانی‌فر واقعا نمره ۲۰ است که امیدواریم مجلس با رأی قاطع وی را انتخاب کند تا شاهد حل مشکلات حوزه ورزش و جوانان باشیم.

برومندی با اشاره به اینکه در برنامه وزیر پیشنهادی ورزش توجهی ویژه‌ای به ورزش روستایی و ایجاد عدالت در فضای ورزشی و ایجاد فضاهای فیزیکی ورزشی در روستاها و شهرستان‌ها شده است، تأکید کرد: سلطانی‌فر تلاش بسیار خوبی برای اداره وزارت ورزش و جوانان خواهد داشت و امیدواریم با تلاش و برنامه بسیار خوبی که آغاز کرده‌اند جمهوری اسلامی ایران بتواند در بازی‌های آسیایی و المپیک بدرخشد.


قربانی در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:
برنامه سلطانی فر منطبق با برنامه ششم و سندچشم انداز است/ تهیه پیش نویس استراتژی ورزش و آمایش سرزمین ورزشی طی۹ ماه

محمدحسین قربانی در نشست علنی امروز (یک شنبه ۲۹ مردادماه) در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: متاسفانه نگاه بسیاری در جامعه حتی نگاه برخی خواص به این وزارت خانه فقط ورزشی است در حالی که باید به عنوان یک دستگاه فرهنگی و نهاد متولی ساماندهی جوانان و مدیریت ورزش کشور با مسئولیت های و وظایف متنوع و گسترده ای را که در این دو حوزه بر اساس قانون مشخص شده است باید انتظار داشت.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ساماندهی حوزه جوانان با رویکرد رفع چالش های حوزه جوانان، ارتقای هویت دینی، تقویت سرمایه های اجتماعی، مسئولیت پذیری، توسعه مشارکت های اجتماعی و در حوزه ورزش باید مقوله های ارتقای سلامت، نشاط و شادی مردم، توجه به توسعه ورزش روستایی، توسعه ورزش همگانی و ورزش قهرمانی، توسعه ورزش های اخلاقی در ورزش مورد توجه قرار گیرد؛ چه کسی می تواند چنین وزارت خانه های را مدیرت کند.

وی یادآور شد: در مجلس ۲۷ صدم ارزش افزوده را برای ورزش و جوانان با محوریت های استانی و روستایی  در نظر گرفتیم که بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان باید با تدبیر، پاک دستی و عادلانه توزیع شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: سلطانی فر در مدت کمتر از ۹ ماه به عنوان وزیر ورزش و جوانان ارتباط مناسبی با نمایندگان مجلس داشت؛ حضور در حوزه های انتخابیه نمایندگان از جمله وزرای میدانی این دوره کوتاه بود و توانست آرامش را به حوزه ورزش کشور برگرداند؛ ورزشی که همیشه نگاه به آن سیاسی بود و از این منظر توانست آرامش مناسبی را به این حوزه برگرداند.

قربانی افزود: با توجه به نیروهای درون سازمانی به تقویت استان ها پرداخت که البته لازم است سلطانی فر به مدیران استانی از جمله استان های شمالی بیشتر توجه نمایید که باور داریم که این کار را انجام می دهید.

 نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تهیه پیش نویس استراترژی ورزش و آمایش سرزمین ورزشی بر اساس اساسنامه فدراسیون های ورزشی، تقویت روابط بین الملل ورزشی، توجه به بانوان یعنی ایجاد یک معاونت در حوزه وزارت ورزش در طی مدت ۹ ماه در دستور کار سلطانی فر بود.

وی با یادآوری اینکه برنامه سلطانی فر منطبق با برنامه ششم، سندچشم انداز و سیاست های کلی است، تصریح کرد: مناسب سازی بناها و مراکز خدمات عمومی با وضعیت جسمی جانبازان و معلولان، ارتقای سلامت جسمی و روحی معلمان و دانش آموزان که می تواند محوریت سلامت قشر دانش اموزان و معلمان باشد؛ در حوزه جوانان ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ترویج ازدواج آسان، فرهنگ سازی و ارزش گذاری و تشکیل خانواده که از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده است، ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی که بینان گذار این تفکر شخص رهبری می باشد، اشتغال و مسکن جوانان، صرفه جویی در هزینه های عمومی، خرید خدمات از بخش خصوصی، اعمال ماده ۶ قانون برنامه ششم به منظور صرفه جویی در هزینه های عمومی از جمله برنامه های سلطانی است.