شناسهٔ خبر: 139658 - سرویس مجلس
منبع: مهر

حسین پور بیگلری در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت:

تنها ۲۰ درصد از واحدهای صنعتی فعال هستند

حسن زاده بیگلری نماینده مخالف با وزیر پیشنهادی صنعت با اشاره به اینکه امروز یکی از مشکلات کشور وضعیت واحدهای صنعتی است گفت: تنها ۲۰ درصد از واحدهای صنعتی در کشور فعال هستند.

به گزارش «نماینده» شهباز حسن پور بیگلری نماینده سیرجان و بردسیر در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در چهارمین روز بررسی رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم بیان کرد: مخالفت من با وزیر پیشنهادی نه از سر جناح بازی بلکه به دلیل محقق شدن مجلس پرسشگر و دولت پاسخگو است و همچنین بر حسب وظایف نمایندگی که باید یک نماینده صدای رسای ملت باشد، با وزیر پیشنهادی مخالفت می کنم.

وی گفت: ضمن احترام به شخصیت آقای شریعتمداری مخالفت بنده با برنامه های ارائه شده از طرف شماست. همانطور که می دانید قرار است در سال ۱۴۰۴ ایران به اوج قله موفقیت و ترقی برسد و ما در منطقه دارای رتبه اول در زمینه های مختلف باشیم اما آیا با برنامه ای که شما ارائه کردید چنین چیزی محقق می شود؟

حسن پور تصریح کرد: در برنامه ارائه شده شما به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره ای نشده است و ما باید برای تحقق مساله اقتصاد مقاومتی با تمام قوا در راستای اجرای بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص قدم های جدی برداریم.   اولین مجموعه ای که باید به میدان بیاید و تیم اقتصادی دولت را در این رابطه هماهنگ کند وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی با بیان اینکه بحث صنعت و صنایع مشکل اصلیشان زیر ساختی است، گفت: یکی از معضلات اساسی کشور وضعیت واحدهای صنعتی است، تنها ۲۰ درصد واحدهای صنعتی امروز فعال هستند. آیا وقت آن نشده که یک بار برای امتحان زمین را به صورت رایگان در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهیم.

نماینده سیرجان و بردسیر افزود: شهرک های صنعتی آب و نفت و گاز ندارند، اینها با تولید هماهنگی ندارد باید به این مسائل توجه جدی صورت گیرد.