شناسهٔ خبر: 139575 - سرویس مجلس
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مدیری قاطع برای دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته نشده است

بیرانوندی مردم خرم آباد وچگنی گفت: مدیریت دانشگاه فرهنگیان در چند سال گذشته توسط سرپرست اداره شده، مدیری قاطع برای مدیریت این مجموعه در نظر گرفته نشده است.

به گزارش «نماینده»، محمد بیرانوندی نماینده مردم خرم آباد وچگنی  در جریان روند رای اعتماد به کابینه دوازهم و در موافقت با سید محمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: بودجه این وزارتخانه باید ویژه باشد و به موقع و در زمان مناسب خود مصرف شود تا بازدهی مناسبی داشته باشد.

وی افزود: باید به سند تحول بنیادین آموزش توجه جدی شود، مدیریت دانشگاه فرهنگیان در چند سال گذشته توسط سرپرست اداره شده، متاسفانه مدیری قاطع برای مدیریت این مجموعه در نظر گرفته نشده است.

نماینده مردم خرم آباد وچگنی تصریح کرد: ان‌شاءالله بحث معیشتی، حقوق و دستمزد فرهنگیان با روی کار آمدن بطحایی تقویت می‌شود.

بیرانوندی تاکید کرد: نظام رتبه بندی معلمان را بطحایی به نحو احسنت اجرا کرده و کسی مثل او نمی‌تواند این موضوع را اداره و ساماندهی کند.

همه ما از کاستی‌ها و کم‌کاری‌های برخی از وزرا و دستگاه‌های دولت یازدهم آگاه هستیم اما به سخنان امید بخش امروز رئیس جمهور اعتماد می‌کنیم.

وی ادامه داد: همه دست‌اندر کاران تعلیم و تربیت بر این باورند که اگر قرار است تحولی در عرصه آموزش و پرورش اتفاق بیافتد، نیازمند عزم ملی و همت همه دستگاه‌ها است.

نماینده مردم خرم آباد با اشاره به اینکه رئیس جمهور در سخنرانی امروز خود وزارت آموزش و پرورش را مهمترین وزارتخانه دانست و تأکید کرد که آن را به دست کسی می‌سپارد که در این دستگاه تحول ایجاد کند، یادآور شد: این سخن رئیس جمهور محل اعتماد ما به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

بیرانوندی با اشاره به ویژگی‌های شخصی و اجرایی بطحایی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فردی با اخلاق و اهل تعامل است که این تعامل لازمه حرکت رو به‌ جلوی جامعه تعلیم و تربیت ما است.

وی با تأکید بر اینکه سوابق کاری بطحایی کاملا مشخص است و وی همه رده‌های این وزارتخانه را از پایین‌ترین سطح تا سرپرستی آموزش و پرورش طی کرده است، گفت: ما فرهنگیان برای وزارت آموزش و پرورش فردی از جنس خود می‌خواهیم که هم توانایی اداره این وزارتخانه را داشته باشد و هم وضعیت این قشر را به ویژه در حوزه معیشت ساماندهی کند.