شناسهٔ خبر: 139386 - سرویس جامعه
منبع: تسنیم

نقصی در بیمه کردن ۱۱ میلیون نفر که کسی متوجه نشد

بیمه سلامت.jpg سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت در سالهای قبل مطرح شده بود اما وزرای قبلی جسارت کافی برای اجرایی کردن آن را نداشتند، گفت: اتفاق نظر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر تداوم و حمایت از طرح تحول سلامت است.

به گزارش «نماینده» احمد همتی، در خصوص ارزیابی لیست پیشنهادی وزاری کابینه دولت دوازدهم از سوی رییس جمهوری به مجلس، با اشاره به اینکه وزرای پیشنهادی حاصل مشورت‌هایی است که با صاحبنظران کشور صورت گرفته است، اظهار داشت: لیست معرفی شده کم و کاستی‌هایی دارد اما امیدوارم با حضور وزرا در جلسات مجلس که به صورت فشرده آغاز شده با توضیحات آنها ابهامات برطرف شوند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در این جلسات وزرای معرفی شده نقطه نظرات خود را اعلام می‌کنند و به سوالات نمایندگان در خصوص برنامه‌های ارائه شده خود پاسخ می‌دهند در مجموع امیدواریم خروجی آن در صحن علنی مجلس برای کشور مفید واقع شود.

همتی در خصوص حضور مجدد برخی وزرای دولت قبل در کابینه دوازدهم گفت: بطور مثال حضور دکتر هاشمی - وزیر بهداشت که مجری بزرگترین طرح ملی دولت یازدهم را اجرایی کرد برای مردم برکات بسیاری دارد.

وی با اشاره به اینکه، طرح تحول سلامت در شرایطی آغاز و اجرا شد که با اوج تحریم‌های بین المللی مواجه بودیم و حوادث غیر مترقبه ای نیز منجر به بروز اشکالاتی شد. بطور مثال بیمه کردن ۱۱ میلیون حاشیه نشین که قبلاً ۵ میلیون نفر پیش بینی شده بود بار مالی بیشتری را تحمیل کرد.

همتی تاکید کرد: طرح ملی سلامت بسیاری از مشکلات سلامت مردم را برطرف کرد و ادامه این طرح صرفاً با حضور شخص دکتر هاشمی عملیاتی خواهد شد چرا که این طرح در سالهای قبل مطرح شده بود اما وزرای قبلی جسارت کافی برای اجرایی کردن آن نداشتند.

نماینده مردم نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه عنوان کرد: همکارانم در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر تداوم این طرح اتفاق نظر دارند و حمایت خواهیم کرد تا با برطرف کردن کاستی‌های آن استمرار یابد.

همتی در ادامه دستاوردهای مثبت طرح تحول سلامت را مرهون تجربه و تخصص دکتر هاشمی و عدم وابستگی به پست و مقام وی دانست و گفت: جایگاه والای علمی و توانمندی‌های وی از مهمترین ویژگی‌های دکتر هاشمی است و امیدواریم با اصلاح برخی کاستی‌های طرح تحول سلامت، با قوت ادامه پیدا کند.