شناسهٔ خبر: 139355 - سرویس مجلس
منبع: میزان

اتهامات اخیر مقامات تاجیکی علیه ایران به هیچ وجه مورد تایید نبوده و درست نیست

صفاری.jpg رئیس «کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با اشاره به اتهامات اخیر وزارت کشور تاجیکستان به ایران گفت: این اتهامات به هیچ وجه مورد تایید نبوده و درست نیست.

به گزارش «نماینده» مرتضی صفاری‌نطنزی نماینده مردم نطنز، با اشاره به اتهامات اخیر وزارت کشور تاجیکستان به ایران مبنی بر حمایت‌های مالی از قتل‌های سیاستمداران و دانشمندان تاجیکی در طی سال‌های ۹۰، گفت: این اتهامات به هیچ وجه مورد تایید نبوده و درست نیست.

رئیس «کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس افزود: این تنها یک اتهام است و به دلیل توجیه رفتار اخیر مقامات تاجیکستان در ارتباط با ایران مطرح می‌شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر مقامات تاجیکی زیر سوال هستند که چرا روابط ایران و تاجیکستان بدین شکل شده است لذا ایران همیشه نسبت به توسعه روابط با تاجیکستان تمایل داشته و کشوری که همواره مانع این روابط بوده، تاجیکستان است.

رئیس «کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» با بیان اینکه مقامات ایران همواره گفته‌اند که مقامات تاجیکی نسبت به روابط فیمابین مانع تراشی می‌کنند، بیان داشت: ایران در بخش‌هایی، چون انرژی، راه‌سازی و برق به تاجیکی‌ها کمک‌هایی داشته است بنابراین تاجیکی‌ها برای اینکه به نحوی از زیر سوالات مردم خود نسبت به قطع روابط با ایران فرار کنند دست به این قبیل اتهامات به ایران می‌زنند که این امر به نوعی توجیه امور است.