شناسهٔ خبر: 139333 - سرویس مجلس
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سالک مطرح کرد؛

تشریح جلسه کمیسیون فرهنگی با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

سالک/43 عضو کمیسیون فرهنگی موارد مطروحه در جلسه امروز کمیسیون متبوع خود با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی پیرامون جلسه کمیسیون متبوع خود با سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این جلسه بسیار خوب و امیدوارکننده بود و وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های خود را توضیح داد و نمایندگان هم سوالات خود را مطرح کردند.

وی با اشاره به مفاد و موارد مطرح شده در این جلسه گفت: صالحی سه هدف اصلی صیانت و تعالی از هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی، حمایت و تقویت آفرینش‌های فرهنگی و هنری و ارائه نقش پیشتاز و الهام‌بخش فرهنگی ایران در منطقه و جهان را مطرح کرد و برای هرکدام از این اهداف، راهبردها و برنامه‌های خود را ارائه کرد که شامل ۴۶ مورد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه نمایندگان هم در این جلسه بحث‌های زیادی را مطرح کردند، افزود: توجه به شورای فرهنگ عمومی، توجه به مسائل دینی و قرآنی، مقابله با ولنگاری فرهنگی در فضای مجازی، آسیب‌شناسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بحث ممیزی آثار فرهنگی، رسیدگی به وضع ناشران و نویسندگان و لزوم تقویت رایزنی‌های فرهنگی در خارج از کشور از جمله مباحثی بود که نمایندگان در این دیدار بیان کردند.

سالک خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی عصر امروز هم میزبان سیدمحمد بطحائی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است تا برنامه‌های وی را دریافت کند.