شناسهٔ خبر: 139323 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

وقف‌چی:

تعیین تکلیف مبهم سپرده‌ها در مؤسسات مالی موجب تداوم اعتراضات مردم شده است

سپرده گذاران کاسپین طراح سؤال از رئیس‌جمهور گفت: بانک مرکزی به‌طور مبهم اعلام می‌کند که معضل سپرده‌ها را در مؤسسات مالی تعیین تکلیف کرده‌ است، اما اگر این گونه است پس چرا هر روز مردم در اعتراض به بلاتکلیفی سرمایه‌های خود در خیابان‌ها حضور می‌یابند؟

به گزارش «نماینده» علی وقف‌چی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با طرح این احتمال که تعداد امضاء‌های طرح سوال از رئیس‌جمهور درباره نابسامانی مؤسسات مالی و اعتباری افزایش خواهد یافت، گفت: هفته گذشته با رئیس مجلس صحبتی داشتیم مبنی بر اینکه بر خلاف قول‌هایی که مسئولان بانک مرکزی داده‌اند، روشن نمی‌کنند سرنوشت سپرده‌های مردم چه خواهد شد؟

وی ادامه داد: مسئولان بانک مرکزی به صورت مبهم اعلام می‌کنند که معضل سپرده‌های مردم را در مؤسسات مالی و اعتباری تعیین تکلیف کرده‌ایم، اما اگر این گونه است پس چرا هر روز مردم در خیابان‌ها در اعتراض به بلاتکلیفی سرمایه‌های خود در این مؤسسات حضور می‌یابند؟

بنابر این گزارش،‌ ولی‌اله سیف رییس کل بانک مرکزی مدتی پیش از نهایی شدن تعیین تکلیف آخرین موسسات غیرمجاز خبر داد و گفت: با تفاهم‌های انجام شده بانک‌های «تجارت»، «آینده» و «موسسه اعتباری ملل» مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های موسسات «البرز ایرانیان»، «افضل توس» و «وحدت (آرمان)» را عهده‌دار شدند.

پیش از آن نیز فرشاد حیدری، معاون نظارتی بانک مرکزی گفته بود که سپرده حدود ٨٧‌درصد تعداد سپرده‌گذاران مؤسسه منحله «فرشتگان» تا آخر خرداد تعیین تکلیف و پرداخت می‌شوند.