شناسهٔ خبر: 139312 - سرویس مجلس
منبع: مهر

کبیری:

عملگرا بودن وزرای پیشنهادی برای مجلس در اولویت است

سیدتقی کبیری43 نماینده مردم خوی و چایپاره با تاکید براینکه مجلس در عملگرا بودن کابینه تعارف نخواهد داشت، گفت: مجلس به دنبال این است تا کابینه ای را مورد تائید قرار دهد که بتواند مشکلات مردم را حل کند.

به گزارش «نماینده» سیدتقی کبیری در خصوص مهمترین مولفه ها و الزامات انتخاب وزیران کار آمد با توجه به مسائل اصلی کشور از نگاه نمایندگان مجلس، اظهار داشت: مهمترین مولفه ها و الزامات انتخاب وزیران کار آمد با توجه به مسائل اصلی کشور از نگاه نمایندگان مجلس و با حضور سیدتقی کبیری نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.

 کبیری به تحلیل فهرست پیشنهادی وزرای کابینه دولت دوازدهم، پرداخت و تصریح کرد: به نظر می رسید در چینش برخی از اعضای کابینه نسبت به دغدغه های جامعه توجه شود از جمله این دغدغه ها حوزه بانوان است اما در کابینه دولت با وجود گمانه زنی ها حضور ندارند. همچنین اگر توزیع قومیت ها در کابینه لحاظ می شد شاید توزیع مدیریت اجرایی در کابینه دقیق تر می شد و مطالبات هم جامعه و افکار عمومی و هم نمایندگان بیشتر مورد توجه قرار می گرفت.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس در خصوص پاسخگو بودن کابینه پیشنهادی نسبت به مردم گفت: در حال حاضر  قضاوت نمی تواند دقیق باشد و باید برنامه وزرا و سوابق آنها را بررسی کنیم. به اعتقاد بنده تیم اقتصادی و برنامه های پیشنهادی باید مورد توجه قرار بگیرد. همچنین باید ببینیم که برنامه ها چقدر عمل گرا هستند و از تئوری پردازی ها خارج شده و برای بخشی از معضلات جامعه در حوزه مسایل اقتصادی که دغدغه امروز ما است بتواند مشکلات را حل کند.

وی در خصوص تاثیر فشارهای سیاسی بر نهایی شدن فهرست کابینه پیشنهادی دولت بیان داشت: بعد از انتخابات، عده ای به دلیل حضورشان در انتخابات و نقشی که در رای آوری دکتر روحانی داشتند به دنبال سهمی در کابینه بودند. البته این سهم خواهی به ماهو سهم خواهی درست نیست چون کسانی که به حمایت از یک فرد یا یک فکر می آیند باید به نتیجه نهایی و تاثیرگذاری دولت فکر کنند صرف سهم خواهی تاثیر بسزایی در رفع مشکلات جامعه نخواهد داشت. البته به نظر می رسد در کابینه و پیشنهادی که ارائه شد آن مسایل کمتر مورد تاثیر قرار گرفته چون گمانه زنی ها تغییراتی در این لیست داده است.

کبیری با تاکید بر اینکه مجلس در عملگرا بودن کابینه تعارف نخواهد داشت، تصریح کرد: مجلس به دنبال این است تا کابینه ای را مورد تائید و اعتماد قرار دهد که بتواند مشکلات مردم را حل کند و با کسی هم تعارف ندارد. خصوصا مجلس منتظر آرای برنامه وزرا است تا بتواند بر اساس آن برنامه تطبیق کند که تا چه اندازه می تواند مشکلات را حل کنند.