شناسهٔ خبر: 139311 - سرویس مجلس
منبع: مهر

دهمرده:

وزرا باید دارای تعهد و تخصص لازم باشند/وزیر علوم زودتر معرفی شود

دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر باید تعهد و تخصص داشته باشد و از طرفی وظیفه خود را بی منت انجام دهد، در این صورت کارها انجام می شود و مشکلات جامعه حل خواهد شد.

به گزارش «نماینده» حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس، در خصوص مهمترین مولفه ها و الزامات انتخاب وزیران کار آمد، اظهار داشت: انتخاب کابینه و پیشنهاد آنان حق هر رئیس جمهوری است، ارزیابی بنده از انتخاب ها مثبت است و نمره قبولی می دهم.

وی با اشاره به اینکه باید هر وزیر انتخابی دارای دو مولفه باشد، عنوان کرد: وزیر باید تعهد و تخصص داشته باشد و از طرفی وظیفه خود را بی منت انجام دهد، در این صورت کارها انجام می شود و مشکلات جامعه حل خواهد شد.

نماینده مردم زابل در مجلس با بیان اینکه رای اعتماد مجلس بر اساس عملگرایی و تعاملات سیاسی است در عین حال تاکید کرد: نمایندگان از وزیر انتظار خدمت به مردم و پرهیز از حواشی و حزب و گروه را دارند کما اینکه تا قبل از معرفی وزرا، نمایندگان بر این  عقیده بودند که اسم نمی دهیم بلکه شاخص می دهیم و بر اساس این شاخص ها رئیس جمهور کابینه خود را معرفی کند.

دهمرده با ابراز گله از رئیس جمهور نسبت به عدم انتخاب وزیر علوم و معرفی آن به مجلس گفت: در بین قشری که نخبه هستند این اشکال جدی وجود دارد که چرا وزیر علوم انتخاب نشده است و این اشکال متوجه شخص رئیس جمهور و اطرافیانش است.

وی افزود: امیدوارم تا قبل از شروع سال تحصیلی در دانشگاه ها و تا دو هفته آینده وزیر پیشنهادی وزارت علوم معرفی شود در غیر این صورت لطمه زیادی خواهیم خورد و این گلایه در میان اساتید دانشگاه وجود دارد که آیا در میان ما یک نفر وجود نداشت تا به عنوان وزیر معرفی شود؟