شناسهٔ خبر: 139309 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

اولادقباد:

عملیاتی بودن برنامه وزرا معیار رای اعتماد است

اولاد قبا عضو فراکسیون امید گفت: عملیاتی بودن برنامه‌ها یکی از معیارها برای رای اعتماد است و باید ببنیم وزرا چند درصد برنامه‌هایشان را می‌توانند عملیاتی کنند.

به گزارش «نماینده» فریده اولادقباد عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، در ارزیابی از معرفی وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور، گفت: روحانی تصمیمش را گرفته و براساس معیارهای و پارامترها و شاخصه‌هایی که داشته وزرا را معرفی کرد. فراکسیون‌های متعددی که در مجلس هست از جمله فراکسیون مستقلین، فراکسیون امید و الوایت جلساتی با وزرای پیشنهادی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه فراکسیون امید از صبح وزرای پیشنهادی را دعوت کرده است، گفت: ما براساس برنامه پیشنهادی وزرا و براساس مطالباتی که مردم دارند و انتظاراتی که نمایندگان مجلس دارند، رای می‌دهیم. عملیاتی بودن برنامه‌ها یکی از معیارها برای رای اعتماد است و باید ببنیم وزرا چند درصد برنامه‌هایشان را می‌توانند عملیاتی کنند و  جنبه اجرایی شدن دارد. همچنین چه مقدار این برنامه‌ها با برنامه ششم توسعه تطبیق دارد.

اولادقباد با اشاره به عدم معرفی وزیر زن در کابینه دوازدهم، گفت: زنان سهم‌خواه نیستند و ما زنان باتجربه و توانمندی داریم. زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و بعد از آن نقش داشتند لذا خوب است از زنان توانمند در نظام استفاده شود ولی نظر روحانی این بود از زنان در لایه‌های میانی استفاده کند.

عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: به هر حال این انتظار را از دولت روحانی داریم تا زنان را با توجه به توانمندی شان در کابینه ببینیم.