شناسهٔ خبر: 139263 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

انصراف مرعشی از کاندیداتوری شهرداری تهران بعد از اعلام برنامه

مرعشی/2 حسین مرعشی کاندیدای شهرداری تهران با حضور در جمع اعضای پنجمین دوره شورای شهر تهران به تشریح نظرات و برنامه‌های خود در خصوص شهرداری تهران پرداخت و در پی آن با اظهار عدم تمایل به کاندیداتوری شهرداری تهران اظهار انصراف داشت.

به گزارش «نماینده» صبح امروز حسین مرعشی کاندیدای شهرداری شهر تهران با حضور در جمع منتخبین پنجمین دوره شورای شهر تهران به تشریح نظرات و برنامه‌های خود در خصوص شهرداری تهران پرداخت. 

وی با تاکید بر اینکه از اعضای اصلاح‌طلب فعالین سیاسی کشور می‌باشد و در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند، گفت: اصلاح‌طلبان جز حفظ و اصلاح مشکلات کشور کاری را پیش روی خود ندارند. 

مرعشی با یادآوری یکی از سخنان مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان به بنده اشاره کرد که تنها دو راه در پیش داریم و هرکس بخواهد به نظام آسیبی برساند، باید در برابر او بایستیم. راه دوم نیز این است که فضا را بسته و محدودیت ایجاد کنیم که این به صلاح و خیر مردم نیست. 

کاندیدای شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهردار اصلاح‌طلبان باید براساس جبهه‌ فعالیت اصلاح‌طلبان کار کند، بر این نکته تاکید کرد که با حزب‌گرایی در شهرداری تهران امور موردنظر به ثمر نمی‌رسد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از دوره قبل مدیریت شهری بر این نکته تاکید کرد که در سال‌های گذشته از نیروهای اصلاح‌طلب در غالب مدیران شهری استفاده نشده است. 

مرعشی افزود: اما بر بازگشت تعادل به شهر تاکید می‌کنم و در این خصوص باید سهم اصولگرایان هم در مدیریت شهری در نظر گرفته شود. 

کاندیدای شهرداری تهران همچنین در خصوص برخورد با مفاسد احتمالی در مدیریت شهری گفت: خط قرمزی در فساد و مبارزه با آن ندارم و حتی اگر مدیر منصوب خودم باشد برخورد می‌کنم. 

وی همچنین بر ضرورت تعامل و ارتباط شهردار با شهروندان تاکید کرد و گفت: دسترسی مردم به مدیران شهری در همه رده‌ها و شخص شهردار تهران و زندگی مدیران شهری در کنار مردم و با حضور در محله‌های مناطق مختلف شهر می‌تواند موجب ایجاد رابطه انسانی و شهروندان باشد که این موضوع یکی از ضرورت‌های جامعه سالم و با نشاط است. 

مرعشی در بیان انتقاد از مدیریت شهری گذشته هزینه اداره شهر تهران را زیاد عنوان کرد و بر افزایش درآمدهای شهری از طریق فروش تراکم‌ اشاره کرد. 

وی گفت: باید در نخستین قدم هزینه‌های شهر را با قدرت پرداخت شهروندان هماهنگ کنیم و برون‌سپاری برخی از فعالیت‌ها به مردم و داشتن نگاه اقتصادی به فعالیت‌ها یکی از راهکارهای اداره شهر است. 

مرعشی همچنین به موضوع امکان استفاده از پسماندهای شهری به عنوان یک فرصت برای درآمدزایی اشاره کرد و گفت: زباله و پسماند فرصتی برای درآمدزایی است و شهرداری نباید در دفع زباله هزینه کند بلکه باید از این موضوع درآمدزایی کند.

به گزارش تسنیم، مرعشی در حالی که برای ارائه برنامه‌ خود برای انتخاب به عنوان شهردار در حضور اعضای پنجمین دوره شورای شهر تهران حضور یافته بود، در اظهاراتی سوال‌برانگیز خطاب به اعضای شورای شهر به این نکته اشاره کرد که به من رأی ندهید و اگر فرد دیگری نبود آن گاه به من رأی دهید. 

وی همچنین بر این نکته اشاره کرد که رأی خود به محمدعلی نجفی برای عهده‌دار شدن شهرداری تهران است. 

مرتضی الویری رئیس شورای سنی و موقت شورای شهر پنجم نیز در پایان سخنان مرعشی در جمع خبرنگاران به این نکته اشاره کرد که با انصراف مرعشی از کاندیاتوری شهرداری تهران نام وی را در گزینه‌های شهردار تهران نمی‌آوریم.