شناسهٔ خبر: 138943 - سرویس مجلس
منبع: میزان

درخواست از دادستان کل کشور بعنوان مدعی العموم برای ورود مجدد به پرونده بقایی

ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در واکنش به اظهارات توهین‌آمیز حمید بقایی علیه قوه قضائیه گفت: صحبت‌های اخیر حمید بقایی علیه دستگاه قضا کاملا بحث کیفری دارد.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی در واکنش به اظهارات توهین‌آمیز حمید بقایی علیه قوه قضائیه گفت: صحبت‌های اخیر حمید بقایی علیه دستگاه قضا کاملا بحث کیفری دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: از دادستان کل کشور درخواست می‌کنیم تا حتما به صحبت‌های اخیر حمید بقایی رسیدگی کرده و به عنوان مدعی العموم به این پرونده مجددا ورود کند و قرار محکمی برای این فرد صادر کند.

ابوترابی با اشاره به پرونده بقایی و هدر رفت سرمایه ملی در زمان مدیریت وی بر سازمان میراث فرهنگی بیان داشت: در زمان تصدی حمید بقایی متاسفانه بدل آثار هنری که ساخته شده بود و قرا بود به نمایشگاه‌های معتبر دنیا ارسال شود در کشور نگه داشته شد و اصل این اثار به خارج کشور ارسال شد و این اثار دیگر به کشور برنگشت که این خود یغمای میراث فرهنگی است که غیر قابل بخشیدن است.

این نماینده مجلس ادامه داد: معتقدم قوه قضاییه نباید وثیقه حمید بقایی را کاهش می‌داد لذا ما شاهدیم که قوه قضاییه در این زمینه به این فرد به دلیل کسالتش لطف می‌کند و این افراد این لطف دستگاه قضا را با صحبت‌های نسنجیده پاسخ می‌دهند.