شناسهٔ خبر: 138887 - سرویس مجلس
منبع: میزان

جلسه احتمالی کمیسیون امنیت ملی در آذربایجان غربی با محوریت «تحریم‌های اخیر آمریکا»

نقوی حسینی43 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به سفر اعضای این کمیسیون به آذربایجان‌غربی گفت: احتمالا اعضای این کمیسیون موضوع تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران را در جلسات مشترکی که در آذربایجان غربی تشکیل می‌شود مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین، با اشاره به سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به استان آذربایجان غربی برای بازدید از مرزها و همچنین بررسی مسائل سیاسی و امنیتی این استان گفت: احتمالا اعضای کمیسیون موضوع تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران را در جلسات مشترکی که در آذربایجان غربی تشکیل می شود مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکایی ها همچنان رفتارهای خصمانه خود را در قالب برجام ادامه می‌دهند، تصریح کرد: معتقدم این رفتارها شدت پیدا کرده است. لذا در حال حاضرآمریکایی‌ها به تحریم‌های غیر هسته‌ای پناه آورده‌اند و بنا دارند چارچوب تحریم‌ها را مجددا به قبل از برجام بازگردانند، به طوری که این تحریم‌ها مغایرتی با توافق برجام نداشته باشد.


نقوی حسینی همچنین گفت:  ما معتقدیم همه این تحریم‌های اخیر آمریکا نقض برجام تلقی می شود ولی آمریکایی ها بدون نام بردن از برجام و به بهانه‌های موشکی و حقوق بشر قصد دارند همان چارچوب تحریم‌های قبل از برجام، حتی بدتر از آن را بر ایران تحمیل کنند چرا که دامنه تحریم‌های اخیر خیلی وسیع‌تر از گذشته ارزیابی می‌شود.