شناسهٔ خبر: 138736 - سرویس مجلس
منبع: ایلنا

حضور نمایندگان مجلس در کابینه دوازدهم منتفی است

پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره احتمال حضور نمایندگان مجلس در کابینه اعلام کرد: بعید می‌دانم این اتفاق بیافتد؛ البته این تصمیم‌گیری برعهده دولت است و اگر بخواهد می‌تواند از میان نمایندگان نیز گزینه‌هایی را در کابینه پیشنهادی معرفی کند اما در حال حاضر چنین مسئله‌ای مطرح نیست.

به گزارش «نماینده»، مسعود پزشکیان درباره ویژگی های کابینه دوازدهم، گفت: باید تلاش شود با تعامل و همکفری و درنظر داشتن خواسته‌هایی که مردم در انتخابات مطرح کردند، کابینه‌ای مناسب برای حل مشکلات کشور به مجلس معرفی شود.

او همچنین درخصوص طرح خواسته حضور زنان و جوانان در کابینه ازسوی عموم رای‌دهندگان به این گفتمان تاکید کرد: بسیاری از این مسائل در حد تئوری است و اگر بخواهیم در عرصه عمل صحبت کنیم، باید به سراغ افرادی هماهنگ، توانمند و باتجربه برویم. به هر حال ممکن است ذهنیتی در ایده‌آل داشته باشیم اما هنگامی به عرصه عمل وارد شدیم، ‌ همه آن‌چه در تئوری مدنظر بود، محقق نشود اما به هرحال انتظار بر این است که دولت تمامی این خواسته‌ها را با قدرت دنبال کند.

لزوم تلاش دولت در راستای تحقق مطالبه معرفی وزیر زن

پزشکیان ضمن ابراز بی‌اطلاعی نسبت به موضوع منتفی شدن حضور زنان در کابینه، تاکید کرد که چنین شایعاتی را نشنیده و دولت باید تا جایی که امکان دارد در راستای تحقق این خواسته نیز تلاش کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید دولتی تشکیل شود متشکل از انسان‌هایی توانمند، دلسوز، باتجربه، صادق و درستکار! اگر این اتفاق بیافتد، طبیعتاً بسیاری از دغدغه‌ها و خواسته‌های گروه‌ها و جناح‌های سیاسی مختلف در عمل محقق خواهد شد و به بیان دیگر می‌توان به عملی شدن این مطالبات امیدوار بود؛ چرا که اگر افرادی با خصوصیاتی که عرض کردم، معرفی شوند به‌طور خود به خود تا حدود زیادی دغدغه‌های گروه‌ها و جناح‌های مختلف مرتفع خواهد شد.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس می گوید: اگر کابینه‌ای منسجم و یکدست تشکیل شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. باید وحدت و تفاهم در کابینه وجود داشته باشد و ازطرفی باید به رییس‌جمهوری این اختیار را بدهیم که کسانی را معرفی کند که راحت‌تر قادر به همکاری با آن‌ها است و می‌داند این افراد می‌توانند خواسته‌های و برنامه‌های دولتش را پیش ببرند.

او با تاکید بر این‌که در دیدار نواب رییس و هیات رییسه مجلس با رییس‌جمهوری نیز همین مسائل مطرح خواهد شد، یادآور شد: به هر حال انتخاب گروهی از افراد که بتوانند وحدت و تعامل ایجاد کنند، اختلافات و مشکلات را کاهش داده، برای حل مشکلات و گرفتاری‌های کشور راه‌حل و تجربه داشته باشند، کاری دشوار است که باید کمک کنیم رییس‌جمهوری در اجرای آن موفق باشد.

زمان برگزاری جلسه نواب و هیات رییسه مجلس با روحانی مشخص نیست

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره زمان برگزاری این جلسه یادآور شد: به‌خاطر مشغله فراوان هنوز موفق به برگزاری این جلسه با رییس‌جمهوری نشده‌ایم؛ هم‌اکنون شاهد هستید که همه گروه‌ها و تشکل‌ها و فراکسیون‌های مجلس خواستار دیدار با رییس‌جمهوری هستند و توقعات بسیاری شکل گرفته و طبیعتاً نمی‌توان به همه فرصت داد.

پزشکیان در پایان در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال حضور نمایندگان مجلس در کابینه اعلام کرد: بعید می‌دانم این اتفاق بیافتد؛ البته این تصمیم‌گیری برعهده دولت است و اگر بخواهد می‌تواند از میان نمایندگان نیز گزینه‌هایی را در کابینه پیشنهادی معرفی کند اما در حال حاضر چنین مسئله‌ای مطرح نیست.