شناسهٔ خبر: 138513 - سرویس مجلس
منبع: فارس

سکوت معاون روحانی در قبال حکم مصادره ۱.۷ دلار از اموال ایران توسط دادگاه کانادایی

مجید انصاری/2 معاون حقوقی رئیس جمهور درباره پیگیری حقوقی مصادره ۱.۷ میلیارد دلار از اموال ایران بر اساس حکم دادگاه کانادایی را بی جواب گذاشت و سکوت کرد.

به گزارش «نماینده» مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که معاونت حقوقی ریاست جمهوری چه اقدام در قبال حکم دادگاه کانادایی مبنی بر مصادره ۱.۷ میلیارد دلار اموال ایران انجام داده اظهارداشت: درباره این موضوع بعدا صحبت می کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کارگروهی برای پیگیری این موضوع تشکیل داده اید یا خیر گفت: بعدا توضیح می دهم.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا حتی درباره تشکیل کارگروه برای بررسی این موضوع صحبت نمی کنید؟ تصریح کرد: راجع به این موضوع خیر، باید با اطلاع دقیق‌تر صحبت کنیم.

به گزارش فارس، در ۱۳ تیرماه سال جاری نیز دادگاه تجدید نظریه اونتاریو در کانادا احکام صادر شده در دادگاه آمریکایی مبنی بر مصادره ۱.۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران به نفع تعدادی از شهروندان آمریکایی که خود را قربانی تروریسم می‌دانند مورد تایید قرار داد.

عده ای از شهروندان آمریکایی قربانی تروریسم پیش از این با طرح شکایت در دادگاه های این کشور خواستار دریافت غرامت از ایران به ادعای حمایت تهران از اقدامات تروریستی شده بودند. دادگاه‌های آمریکا با مصادره ۱.۷ میلیارد دلار از اموال ایران به دلیل این ادعاها موافقت کرده بودند اما به دلیل اموال بسیار کم باقی‌مانده از دولت ایران در آمریکا این قربانیان برای دستیابی به اهداف خود به کانادا مراجعه کردند چراکه ایران در این کشور صاحب اموال و حسابهای بانکی است.

معاون حقوقی روحانی نیز پاسخ به سوالات مربوط به پیگیری حقوقی این حکم دادگاه کانادایی را بی جواب گذاشت و پاسخ دادن به این سوالات را به آینده موکول کرد.