شناسهٔ خبر: 138417 - سرویس سیاست
منبع: روابط عمومی سپاه

سرلشکر جعفری:

نمی‌توانیم نسبت به نیازهای مردم بی تفاوت باشیم/جای جای ایران عرصه خدمت‌رسانی سپاه به مردم است

سرلشکر جعفری/2 فرمانده کل سپاه گفت: اگر اجرای پروژه های سازندگی را در نقشه ایران جانمایی کنند، جای جای این سرزمین اسلامی عرصه خدمت رسانی سپاه به مردم است.

به گزارش «نماینده»، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه ساماندهی آبهای غرب کشور در سخنانی  تاکید کرد: سپاه از متن مردم و انقلاب برخاسته است، از این رو هیچ‌گاه نمی‌تواند نسبت به نیازهای انقلاب و مردم بی تفاوت باشد.

وی حضور در عرصه سازندگی، کمک به محرومیت زدایی و بستر آفرینی برای اشتغال و رونق بخشی به زندگی مردم را یکی از نیازهای مهم امروز برشمرد و تصریح کرد: هرچه دولت در این زمینه بسترها را فراهم کند، آمادگی داریم با نگاه جهادی و عمل انقلابی، با کمک خود مردم و نقش دهی به بخش های خصوصی و توانمندی‌های بومی و ایرانی به ایفای نقش بپردازیم.

وی با بیان اینکه سپاه به اقتضای شرایط و نیازها با مظلومیت همراه با قاطعیت و عزم راسخ به حضور در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی کشور ادامه خواهد داد، تصریح کرد: در این زمینه دولت نیز نقش آفرین بوده و می‌تواند بسترها را بیش از گذشته فراهم سازد.

فرمانده کل سپاه، اجرای پروژه ساماندهی آب‌های غرب کشور را نمونه ای از نقش وهمت سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در عرصه سازندگی، عمرانی و کمک به مردم توصیف و خاطرنشان کرد: امروز با مشاهده آن باید به خود ببالیم و انشالله با بهره برداری از آن، رضایت و خوشحالی مردم بهترین مزد و پاداش برای ما خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه هیچگاه نگاه سودآور و منفعت محور نداشته و نداریم، گفت: طلبی که هم اکنون به واسطه اینگونه اقدامات از دولت داریم و در عین حال کار سازندگی و اجرای پروژه ها را متوقف نکرده ایم بهترین و محکم ترین دلیل است.

سرلشکر جعفری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد:  قبل از اجرای پروژه و فعالیت  سازندگی در مناطق مرزی نیاز به برقراری امنیت است که به حمدالله  توسط رزمندگان نیروی زمینی سپاه و بسیجیان غیور منطقه کردستان و مناطق مرزی، این امنیت به خوبی تامین شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمنان برنامه‌های متعددی علیه ایران و منطقه پیاده کرده‌اند و همواره نتیجه عکس می‌گیرند اما عبرت نگرفته و به توطئه و خباثت‌های خود ادامه می‌دهند.

وی، تمرکز بیشتر بر خدمت‌رسانی را رویکرد جدید بسیج عنوان و با اشاره به پروژه ساماندهی آبهای غرب کشور، گفت:  این پروژه در صورت برنامه‌ریزی مناسب و به کارگیری ظرفیت‌ها در راستای استفاده مردم از آب و زمین، تحولات تعیین کننده و اساسی را در منطقه رقم خواهد زد.

سرلشکر جعفری، سازندگی و رفع محرومیت را از عرصه های پاسداری از انقلاب اسلامی توصیف و تصریح کرد: اگر اجرای پروژه های سازندگی را در نقشه ایران جانمایی کنند، جای جای این سرزمین اسلامی عرصه خدمت رسانی سپاه به مردم است.

فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: سپاه در تمامی عرصه‌های خدمت رسانی نه تنها سودآوری را مدنظر نداشته و ندارد، بلکه منافع مردم و رفع محرومیت به ویژه در مناطق مرزی را دنبال می کند.