شناسهٔ خبر: 138375 - سرویس بین‌الملل
منبع: تسنیم

اصرار عباس به همکاری با آمریکا برای راهکار سازش

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر همکاری با آمریکا برای دستیابی به راه حل سازش و تشکیل دو دولت تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، محمود عباس در جریان دیدار با "پولو ایلی" رئیس جمعیت پارلمانی اروپا در پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو " بر پایبندی خود به راهکار تشکیل دو کشور به منظور تاسیس کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای سال ۱۹۶۷ و نیز پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی بر اساس قطعنامه های بین المللی تاکید کرد.

عباس ضمن قدردانی از تلاش های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای احیای مذاکرات سازش، بر اهمیت نقش اتحادیه اروپا در حمایت از تلاش ها برای تحقق صلح تاکید کرد و گفت ملت فلسطین بیش از هر طرف دیگری نیازمند امنیت و صلح هستند؛ چرا که تحت اشغال به سر می برند و هیچ قدرت نظامی ندارند.

پولو ایلی هم به نوبه خود بر حمایت جمعیت پارلمانی اتحاد اروپا از تلاش ها برای از سر گیری مذاکرات سازش و تحقق صلح بر اساس راهکار تشکیل دو کشور با حمایت جامعه بین المللی تاکید کرد.

قرار است ایلی امروز و فردا با تعدادی از نمایندگان پارلمان فلسطین دیدار کند.

گفتنی است که دولت آمریکا سعی در فراهم کردن مقدمات از سر گیری مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی را دارد که از آوریل سال ۲۰۱۴ و در نتیجه مخالفت رژیم صهیونیستی با توقف شهرک سازی و آزادی اسرای قدیمی فلسطینی از زندان های خود به حال تعلیق درآمده است.