شناسهٔ خبر: 138177 - سرویس مجلس

علت تعامل یک سویه بین دولت و فراکسیون امید ضعف در مدیریت مجلس بود

احمد مازنی عضو فراکسیون امید بر ضرورت تعامل بیشتر دولت با فراکسیون متبوعش تاکید کرد.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام احمد مازنی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای در مورد رایزنی‌ها دولت با فراکسیون متبوعش برای تشکیل کابینه دوازدهم گفت: فعلا کار دو سویه ای بین فراکسیون و دولت در مورد کابینه شکل نگرفته است، شاید هنوز زمان آن فرانرسیده است. کار در فراکسیون امید به صورت شفاف در حال انجام است و اولین قدم نیز این بوده است که پرسشنامه ای تهیه شده است و اعضاء فراکسیون نیز در مورد وزراء موجود اظهار نظر می کنند.

وی سپس شعری را به کنایه خطاب به دولت خواند و گفت: "چه خوب که مهربانی هر دوسر بود / زیک سر مهربانی دردسر بود" ما نیز انتظار داریم که آقای روحانی به نظرسنجی که در فراکسیون در حال انجام است توجه کند و هم به صورت مشخص انتظارداریم قبل از تصمیم گیری مجلس و بوی‌ژه فراکسیون امید را مشاوران خودش در تصمیم سازی بداند.

مازنی با بیان اینکه دولت یازدهم نمره قبولی می آورد ولی معدلش خوب نیست گفت:ما انتظار داشتیم دولت تعامل بیشتری با فراکسیون داشت و اینکه این تعامل دوسویه باشد.

وی خاطرنشان کرد:علت این تعامل تقریبا یک سویه ضعف در مدیریت مجلس دهم بود چراکه مدیریت این مجلس جمع مستقلانی را درست کرده است که هرجا لازم بود فرمان را به راست می‌برد و هر جا که لازم بود فرمان را به چپ می چرخاند، البته خود آقای روحانی به دلیل خصوصیات شخصی فقط براساس قانون عمل می کند یعنی فردی را معرفی می کند و سپس لابی های خود را شروع می کند در حالی که قاعده این است که قبل از معرفی افراد با نمایندگان مشورت کند و گزینه های مختلف را مطرح کند و سپس آنها را معرفی کند.

مازنی در مورد اینکه تا چه اندازه این نوع برخورد دولت با فراکسیون را متوجه ضعف ریاست فراکسیون می دانید، گفت:مجموعه فراکسیون و رئیس فراکسیون تمام قد در دفاع از روحانی ایستادگی و حمایت کردند و بیشتر از این باید احتمالا آقای عارف شهید می شد که اثبات می کرد از دولت حمایت می کند.

وی تاکید کرد: بیشترین تاثیر و نقش را فراکسیون امید که آقای عارف ریاست آنرا عهده دار هستند برای جلب افکار عمومی برای گرایش به روحانی داشتند و حتی در شورای سیاست گذاری نیز این نقش را می توانیم به وضوح ببینیم و اگر بخواهیم امتیازی بدهیم بیشترین امتیاز به فراکسیون امید داده می شود که مدیریت آن را آقای عارف به عهده دارد.

این عضو فراکسیون امید گفت:ما انتظارداریم در حال حاضر که ازاین طریق اقدامات یکسویه انجام می شود و مشورت های برای ارائه به وی آماده می شود آقای روحانی نیز برای ارتباط و دیدار با نمایندگان عضو فراکسیون پیشقدم شود.

وی در مورد احتمال استفاده از نمایندگان عضو فراکسیون امید در کابینه بیان کرد:مقام و شان نماینده بالاتر از وزراء است و برای نمایندگان مجلس شایسته نمی دانم که سنگر مجلس را برای وزارت رها کنند.

مازنی ادامه داد:بسیاری از افراد توانمند و همسو با دولت در حال حاضر وجود دارند که می توانند وزیر شود بساری از افراد که در لیست ۲۱ نفره تهران برای شورای شهر قرار نگرفتند افرادی هستند که در مقطع زمانی برای ریاست جمهوری کاندیدا شدند و قطعا این افراد پتانسیل بالایی برای عضویت در کابینه دارند و دلیلی ندارد دولت از نمایندگان مجلس در کابینه استفاده کند چراکه این موضوع نیزباعث مشکلاتی در کشور می شود.

وی تاکید کرد:از دیگر فراکسیون های مجلس نیز می خواهم که نماینده ای را برای کابینه دوازدهم پیشنهاد ندهند و از رئیس جمهور نیز می خواهم که از افراد بیرون از مجلس کابینه خود را ببندد.

منبع : نامه نیوز