شناسهٔ خبر: 137549 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

دریافت شهریه ۲۰میلیونی در برخی مدارس غیردولتی/مجلس پیگیر ماجراست

زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از واصل‌شدن برخی شکایت‌ها از مدارس غیردولتی به کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پس از ایام ماه مبارک رمضان اعضای این کمیسیون در برخی از مدارس کشور حضور پیدا می‌کنند و در جریان ثبت‌نام از دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید قرار می‌گیرند، گفت: گزارش‌ها و شکایت‌هایی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس واصل شده که بیانگر برخی تخلفات در روند ثبت‌نام از دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: در برخی از شکایت‌ها که به کمیسیون واصل شده، اعلام شده که در مدارس دولتی از دانش‌آموزان بالاجبار پول‌هایی دریافت می‌شود که غیرقانونی است.

نماینده مردم کرمان در مجلس تصریح کرد: گزارشاتی به کمیسیون ارائه شده که در مدارس غیردولتی نیز شهریه‌های بالا از دانش‌آموزان دریافت شده که در برخی موارد این شهریه‌ها تا ۲۰ میلیون تومان نیز بوده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: برخی از این شکایت‌ها و گزارش‌ها در مدارس را به آموزش و پرورش داده‌ایم تا مسئولان این وزارتخانه نیز آنها را پیگیری کنند.

زاهدی افزود: بیشترین شکایات و گزارشاتی که درباره تخلفات در مدارس به کمیسیون آموزش ارسال شده، برای استان تهران بوده است.