شناسهٔ خبر: 137540 - سرویس اقتصاد
منبع: نسیم

شرکت "رانی ایرانیان" متعلق به سعودی‌هاست!/ واردات آبمیوه "الخلیج" با مجوز رسمی!

آبمیوه شمس مولوی گفت: به ما اطلاع دادند که واردات این آبمیوه‌ها با مجوزهای رسمی بوده است که البته بعید به نظر می رسد زیرا تعرفه واردات آبمیوه ۸۰ درصد است و اگر قرار باشد کسی ۸۰ درصد تعرفه را بپردازد واردات این محصول برایش مقرون به صرفه نیست

به گزارش «نماینده» مهرداد شمس مولوی، بازرس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبمیوه و کنسانتره ایران در رابطه با واردات آبمیوه "الخلیج" بیان داشت: به ما اطلاع دادند که واردات این آبمیوه‌ها با مجوزهای رسمی بوده است که البته بعید به نظر می‌رسد، زیرا تعرفه واردات آبمیوه ۸۰ درصد است و اگر قرار باشد کسی ۸۰ درصد تعرفه را بپردازد واردات این محصول برایش مقرون به صرفه نخواهد بود.

وی افزود: در هر صورت اتحادیه موضوع را بررسی می کند و حتما پیگیر آن خواهد شد، زیرا چنان چه واردات این آبمیوه صحت داشته باشد تولیدکنندگان داخلی که این روزها با شرایط سختی بازار را حفظ کرده اند دچار زیان زیادی خواهند شد.

بازرس اتحادیه تولیدکنندگان آبمیوه گفت: رانی از جمله محصولاتی است که به کشور عربستان تعلق دارد، در گذشته این محصول از طریق واردات از عربستان به بازار داخلی می‌رسید اما الان یک کارخانه در داخل کشور تأسیس کرده اند به نام رانی ایرانیان که محصولات را مستقیما در بازار توزیع می‌کنند که البته مالکان آن عربستانی هستند.

وی عنوان کرد: محصولات عربستانی تنها کالاهای وارداتی در این حوزه نیستند بلکه آبمیوه‌های زیادی از کشورهای امارات، مالزی و کره جنوبی وارد کشور می‌شود که نمونه‌های آن فراوان است.

وی عنوان کرد: متأسفانه وقتی کالایی وارد بازار می‌شود هیچ یک از نهادها مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد و هر کدام حضور این کالا در بازار داخلی را بر گردن ارگان دیگر می‌اندازد و هر کدام ما را به دیگری ارجاع می دهند.