شناسهٔ خبر: 137529 - سرویس جامعه
منبع: تسنیم

ارجاع گزارش‌های شورای نگهبان درباره تخلفات انتخاباتی به دادسراها

دادگاه.jpg مدیرکل حوزه ریاست دادستانی کل کشور می‌گوید گزارش‌های شورای نگهبان و سایر مراجع برای رسیدگی و بررسی به دادسراها ارجاع شده است.

به گزارش «نماینده» علی‌اکبر بختیاری در پاسخ به این سؤال که سخنگوی شورای نگهبان از ارجاع گزارش تخلفات انتخاباتی به دستگاه قضایی خبر داده و اینکه آیا گزارش‌ها به دادستانی کل ارسال شده یا خیر اظهار کرد: شکایت‌ها و گزارش‌هایی که از آن مرجع و سایر مراجع آمده بود، همگی به دادسراها ارسال شده و در جریان رسیدگی قرار دارد.

این مقام مسئول در دیوان عالی کشور اضافه با بیان اینکه نظام‌مند کردن و هماهنگی این موارد با حوزه معاونت سیاسی دادستانی کل کشور است افزود: گزارش‌های واصله بر حسب صلاحیت‌های پیش‌بینی شده در قانون در دستور رسیدگی مراجع مربوطه قرار دارد.

به گزارش تسنیم، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری اخیر خود در پاسخ به پرسشی درباره تخلفات انتخاباتی گفته است: طبق روال گزارش‌هایی درخصوص تخلفات انتخاباتی داشتیم که به ترتیب برای قوه قضاییه ارسال شد و از این پس نوبت بررسی این تخلفات در دستگاه قضایی است.

وی افزود: گزارش‌ها برای دستگاه قضا ارسال شده و از این پس منوط به بررسی در مراجع دادگستری است که هرگاه به نتیجه برسد در این باره اعلام نظر خواهند کرد.

کدخدایی درباره جزییات این تخلفات گفت: در گزارشی که با مضمون اعلام نظر شورای نگهبان تهیه شده بود اعلام کردیم که سرفصل تخلفات چه بوده است.

وی نرساندن تعرفه، کمبود تعرفه، دیرآغازشدن رأی‌گیری در صبح روز انتخابات و تبلیغات برخی مسئولان درباره یک نامزد خاص را برخی از تخلفات انتخاباتی برشمرد. این تخلفات در گزارش‌های ما وجود داشت که بسته بندی و به قوه قضاییه ارسال شد.