شناسهٔ خبر: 137527 - سرویس مجلس
منبع: افکارنیوز

نماینده حامی دولت:تحریمها نقض برجام است

جعفرزاده43 نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران نقض برجام است، گفت: ایران باید به خاطر این رفتارهای خلاف توافق از آمریکا شکایت و درخواست خسارت کند.

به گزارش «نماینده»، غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریمهای جدید مجلس سنای آمریکا علیه ایران گفت: این تحریمها نقض دقیق برجام و خلاف توافقات حاصل شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به همه توافقات خود عمل کرده اما آمریکا مرتب برجام را نقض می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور با بیان اینکه در حال حاضر ایران ایران باید با استناد به مفاد برجام و توافقات حاصل شده از آمریکا شکایت کند، افزود: ایران می تواند به دلیل نقض برجام از آمریکا درخواست خسارت کند.

جعفرزاده اضافه کرد: بر اساس توافقات حاصل شده و متن برجام، آمریکا نه تنها نباید به تحرمها اضافه می کرد، بلکه حق تمدید تحریم را هم نداشت اما در حال حاضر هم تحریم را اضافه و هم تمدید کرد.

وی گفت: در حال حاضر دنیا متوجه شد که آمریکا با نظام چمهوری اسلامی ایران خصومت دارد و مشکل آمریکا با ایران مساله هسته ای نیست و اینا بهانه جویی است.

نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با اشاره نظارت مجلس بر اجرای برجام، افزود: قطعا مجلس این نقض برجام را پیگیری و واکنش مناسب نشان خواهد داد.