شناسهٔ خبر: 137485 - سرویس اقتصاد
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سونامی ساخت واحدهای لوکس در کشور/ سازندگان حاضر به فروش واحدهای اعیان نشین نیستند

مسکن مهر عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: در سال‌های ۹۲ تا ۹۳ سونامی واحدهای لوکس خالی در کشور ایجاد شد و سازندگان به دلیل توجیه اقتصادی این پروژه‌ها در مناطق اعیان نشین این واحدها ساخته شد.

به گزارش «نماینده» مهدی روانشادینا عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر در رکود ۴ ساله بازار مسکن قرار داریم، گفت: با توجه به علائمی که سال گذشته نشان داده شد به نظر می‌رسد که این رکود به سمت خروج از بازار مسکن است.

وی به مشکلات موجود در بازار مسکن اشاره کرد و گفت: در سال‌های ۹۲ تا ۹۳ سونامی واحدهای لوکس خالی در کشور ایجاد شد و سازندگان و سرمایه گذاران به دلیل توجیه اقتصادی این پروژه‌ها در مناطق اعیان نشین این واحدها ساخته شد.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اظهار داشت: در حال حاضر ۲. ۵ میلیون واحد خالی در کشور وجود دارد که حدود ۵۰۰ هزار واحد از آن‌ها در تهران ساخته شده است.

روانشادینا با اشاره به اینکه یک موازنه بین بخش عرضه و تقاضا در واحدهای لوکس وجود نداشته است ، گفت: در حال حاضر عرضه فراتر از تقاضا است و به دلیل بار روانی که ایجاد شده سرمایه گذاران وسازندگان کم‌تر از برآورد اولیه حاضر به فروش واحدها نیستند.

وی یادآور شد: بیشترین متقاضیان مسکن در کشور اقشار کم درآمد هستند بنابراین درکشور نیاز به ساخت واحدهای با متراژهای پایین‌تر از جمله ۵۰ متری و ۷۰ متری است.