شناسهٔ خبر: 137412 - سرویس جامعه
منبع: تسنیم

۲۱ هزار نفر در نیمه دوم ماه مبارک رمضان عازم عتبات عالیات می‌شوند

کربلا 43 مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اعزام زائران ایرانی در نیمه دوم ماه مبارک رمضان افزایش چشمگیری داشته است، گفت: در این دوره از اعزامها، ۲۱ هزار نفر به عتبات عالیات سفر می‌کنند.

به گزارش «نماینده» محسن نظافتی درباره اعزامهای ماه مبارک رمضان امسال به عتبات عالیات اظهار کرد: سفرهای ماه مبارک رمضان به دو بخش تقسیم شد؛ در بخش نخست که نیمه اول ماه مبارک رمضان بود اعزامها به‌دلیل بازسازی و نظافت هتلها بسیار محدود انجام گرفت و فقط ۲ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی ادامه داد: در نیمه دوم سفرهای عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان که از ۱۷ خرداد ماه انجام گرفته و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد حدوداً ۲۱ هزار نفر به کربلا، نجف و کاظمین عزیمت می‌کنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: اعزامهای نیمه دوم ماه مبارک رمضان در حال انجام است و در این دوره نیز استقبال مناسبی صورت گرفته است و زائران نیز خود را برای شبهای قدر مهیا می‌کنند.

به گفته نظافتی، حرمهای کربلا، نجف، کاظمین، مسجد سهله و مسجد کوفه در  شبهای قدر برنامه‌های ویژه‌ای را با حضور زائران برگزار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برای ایام ماه مبارک رمضان بسته‌های یک هفته‌ای، ۱۰ روزه، ۱۲ روزه و ۱۵ روزه تدارک دیده شد، گفت: امسال در اعزامهای ماه مبارک رمضان غالب زائران اعزامهای یک هفته‌ای را انتخاب کرده‌اند.

وی افزود: تاکنون بیشترین درخواستها یک هفته‌ای بوده و تعداد معدودی خواهان سفرهای ۱۰ روزه و ۱۲ روزه در ماه مبارک رمضان شده‌اند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره قیمت سفرهای ماه مبارک رمضان به عتبات عالیات اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان قیمت سفرهای یک هفته‌ای عتبات عالیات نسبت به ایام قبل کاهش ۲۵ تا ۴۰ درصدی داشته است.

نظافتی یادآور شد: فقط قیمت سفرهای ۱۰ یا ۱۲ روزه حدود ۳۰ درصد افزایش دارد که این موضوع نیز به خاطر افزایش تعداد روزها و خدمات است.