شناسهٔ خبر: 136554 - سرویس جامعه
منبع: فارس

دانش‌آموزان به امتحان دادن در ماه رمضان عادت کنند

زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه تقارن ماه رمضان و امتحانات دانش‌آموزان تا چند سال آینده ادامه دارد امکان جابجایی زمان امتحانات وجود ندارد و بهتر است دانش‌آموزان به این مسئله عادت کنند.

به گزارش «نماینده» علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در خصوص تقارن امتحانات پایان سال با ماه رمضان و گلایه برخی دانش‌آموزان به این مسئله اظهار داشت: به نظر می‌آید این تقارن فرصت مناسبی برای دانش‌آموزان است. آنها می‌توانند از فرصت بعد از سحری برای مطالعه استفاده و بعد از امتحان استراحت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه تقارن ماه رمضان و امتحانات دانش‌آموزان تا چند سال آینده ادامه دارد امکان جابجایی زمان امتحانات وجود نداشت و بهتر است دانش‌آموزان به این مسئله عادت کنند.

زرافشان به آماده‌سازی مقدمات اعمال هدایت تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: کارهای مقدماتی در سطح مدرسه در حال انجام است و بعد از امتحانات خرداد ماه و وارد کردن نمره‌های دانش آموزان، فرم های هدایت تحصیلی به آنها داده می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با بیان اینکه دوهفته اول تیر کار اصلی هدایت تحصیلی آغاز می شود، ادامه داد: تا آن زمان کارهای توجیهی مثل هفته آشنایی با مشاغل و آماده سازی مقدمات در مدارس انجام می‌شود.