شناسهٔ خبر: 136552 - سرویس بین‌الملل
منبع: تسنیم

اروپا با خطر بازگشت تروریست‌های داعش روبرو است

داعش رئیس آژانس مقابله با تروریسم سازمان ملل نسبت به خطر بازگشت تروریست‌های داعش که در عراق و سوریه شکست خورده‌اند، به کشورهای اروپایی هشدار داده است.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، ژان پل لابورده رئیس آژانس مقابله با تروریسم سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: اروپا با تهدید و خطر ناشی از بازگشت تروریست های داعش روبرو است که در عراق و سوریه شکست خورده اند. بازگشت این تروریست ها به کشورهای اروپایی خطرناک تر از گذشته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی کشورهای اروپایی برآورد کرده اند که تعداد تروریست هایی که در حال بازگشت از مناطق جنگی هستند بیش از یک سوم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. سطح تهدید در کشورهای اروپای غربی بالا است، آن هم با توجه به حملات مرگباری که طی دو سال اخیر موجب کشته شدن ده ها نفر شده است.

این مقام ارشد سازمان ملل گفت: تروریست های خارجی که به دنبال بازگشت به اروپا هستند اکنون خطرناک تر موج قبلی بازگشت به اروپا هستند.

تروریست های داعش بخش زیادی از سرزمین های تحت تصرف خود در عراق و سوریه را از دست داده اند.

وی اظهار داشت: به طور میانگین، این افراد متعهدتر، باتجربه تر و ماهرتر هستند.

بر اساس برآوردهای دولت های مختلف، سازمان ملل اعلام کرده است که ۴۰ تا ۵۰ درصد ۳۰ هزار تروریست خارجی که البته همگی از اروپا نیستند، مناطق تحت تصرف داعش را ترک کرده اند.