شناسهٔ خبر: 136459 - سرویس مجلس
منبع: فارس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

وصل مجدد یارانه غیرنیازمند خلاف قانون است/ شائبه انتخاباتی وجود دارد

محمد حسینی2 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره وصل دوباره یارانه افراد غیرنیازمند پس از گذشت یکسال گفت: این کار خلاف قانون است و شائبه سیاسی و انتخاباتی دارد.

به گزارش «نماینده» محمد حسینی در رابطه با وصل مجدد یارانه افراد غیرنیازمند پس از گذشت یکسال گفت: طبق ماده ۱۴ قانون بودجه سال ۹۵ حکمی وجود داشت که دولت موظف به حذف غیرنیازمندان یارانه بگیر بود، اما این وظیفه را به شکل کامل عملی نکرد.

وی تاکید کرد: این حکم در بودجه ۹۶ وجود ندارد، اما اگر طبق بررسی‌ها سرپرستی از یارانه حذف شد، دولت اجازه قانونی برای وصل کردن ندارد و شائبه سیاسی و انتخاباتی خواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: وصل مجدد یارانه غیر نیازمندانی که وزارت کار و رفاه به نتیجه رسیده، خلاف قانون است، مگر آنکه اشتباهی صدورت گرفته و یا توجه به اینکه گفته می‌شود، بیش از یک سال یارانه دریافت نکرده‌اند، احتمال اشتباه را به حداقل می‌رساند و به ندرت محاسبات غلط برای حذف غیر نیازمندان به وجود می‌آید.

به گزارش فارس، دولت یازدهم در چهار سال اخیر با حذف یارانه غیرنیازمندان مخالف بوده و هیچ حکمی در قانون بودجه برای آن پیشنهاد نداده است و در بودجه سال ۹۶ نیز حکم صریحی برای حذف غیرنیازمندان وجود ندارد، بلکه به صورت ضمنی اشاره شده که یارانه افراد نیازمند بیشتر شود که منبع آن باید از محل حذف یارانه افراد غیر نیازمند تامین شود.